czwartek, 31 maja 2012

Matzerbrajt.

Dzisiaj na śniadanie upiekłam dzieciom placuszki z mąką macową. Przepis znalazłam na jakiejś stronie z żydowskimi przepisami, ale niestety nie umiem jej ponownie odnaleźć, więc nie mogę podać linka.


Składniki:
2 jajka
1 łyżka cukru
6 łyżek mąki macowej (w oryginalnym przepisie 3 łyżki)
1 łyżka oleju

Wykonanie:
Najpierw włożyłam kawałki macy między dwa kawałki folii spożywczej i rozgniotłam je na mąkę wałkiem do ciasta. Żółtka zmiksowałam z cukrem i olejem do białości, wsypałam mąkę macową, dodałam mocno ubitą pianę z białek i delikatnie wymieszałam. Piekłam placuszki krótko z każdej strony, na małej ilości oleju. Placuszki wyszły baaaardzo puszyste, więc jeśli lubicie omlety na słodko będą Wam smakowały. Nam do końca nie podeszły, wolimy inną konsystencję jak na przykład amerykańskie pancakes. Placuszki można posypać cukrem pudrem lub zjeść z dżemem.



3 komentarze:

  1. Rozumiem ze ubita piana z bialek powedrowala do plackow i stad ta puszystosc?
    W przepisie zaginela:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hello my loved one! I want to say that this article is
    awesome, nice written and include almost all important infos.
    I would like to look more posts like this .

    My website - home design ideas, ,

    OdpowiedzUsuń