wtorek, 1 maja 2012

Pełnoziarniste pierożki z pieczarkami.

Miło mi poinformować, że znalazłam się w finałowej piętnastce zwycięzców w konkursie Ekonomia Gastronomia. Proszę kliknij w banerek i zagłosuj na moją otrębową pizzę. Dziękuję:))

Prościej się nie da. Zwykłe twarogowe ciasto, które wykorzystuję w różnych przepisach, także na słodko (np. tutaj) i pieczarki z cebulką. Prosto, szybko i niesamowicie smacznie. Dziasiaj Święto Pracy, a ja z mężem idziemy na naszą "lekko" zaniedbaną działkę, co by ją do porządku doprowadzić i takie pierożki będą doskonałym prowiantem.


Składniki:
Ciasto.
25 dkg twarogu chudego
25 dkg margaryny
25 dkg mąki pszennej pełnoziarnistej
sól
ew. przyprawy

Farsz.
ok. 60 dkg pieczarek
2 cebule
1 łyżka oleju
sól, pieprz


Wykonanie:
Ciasto. Wszystkie składniki zagniotłam, na jakiś czas ciasto włożyłam do lodówki. Farsz. Cebulę i pieczarki drobno pokroiłam, udusiłam z przyprawami.
Ciasto rozwałkowałam, pokroiłam w kwadraty, na każdy nakładałam farsz, przykrywałam drugim kwadratem z ciasta i  zlepiałam brzegi. Pierożki piekłam ok. 25 minut w temperaturze 200 stopni. Pierożki są doskonałe, puszyste i  miękkie. Oczywiście nadziewać je można dosłownie wszystkim, myślę, że pyszne byłyby z farszem mięsnym, ja użyłam tylko pieczarek, ponieważ mój mąż mięsa nie je, a one z myślą o nim były przygotowywane:) Cieszę się, że użyłam mąki pełnoziarnistej, ciasto nic nie straciło na smaku, a wręcz zyskało:)


Przepis dodaję do akcji: Czas na piknik 2012

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz