sobota, 12 maja 2012

Sałatka porowa.

Zaczynam nowy cykl: "Zrobione przez moją siostrę". Tak się składa, że Jola dobrze gotuje i piecze, wszystko jest pyszne, ale nie ma ochoty prowadzić bloga. Uważam, że to wielka strata, bo pyszne wypieki i inne potrawy idą często w zapomnienie. Postanowiłam wybrane dzieła uwieczniać u siebie na blogu, więc zapraszam Was dzisiaj na wspaniała sałatkę z pora, która od lat jest przebojem każdej imprezy w naszej rodzinie.



Składniki:
1 por
15 dkg sera żółtego
2 jajka
majonez
sól

Wykonanie:
Por należy pokroić w plasterki tak cienkie jak to tylko jest możliwe (ważne!), ser zetrzeć na tarce o drobnych oczkach, jajka ugotowane na twardo pokroić w drobną kostkę. Całość połączyć z majonezem, wymieszać, posolić i odstawić na kilka godzin do lodówki. Sałatka jest tak aromatyczna, że lepiej półmisek dobrze owinąć folią spożywczą żeby wszystkie produkty z lodówki nie przesiąknęły zapachem pora. Danie to zwiemy sałatką, ale to raczej rodzaj takiej pasty do pieczywa. Uwielbiam ją na kromce świeżego chleba z szynką lub na przykład do pieczonego udka kurczaka.




Miło mi poinformować, że znalazłam się w finałowej piętnastce zwycięzców w konkursie Ekonomia Gastronomia. Proszę kliknij w banerek i zagłosuj na moją otrębową pizzę. Dziękuję:))

5 komentarzy:

  1. Klasyka, którą osobiście uwielbiam. Fajnie smakuje też z dodatkiem kukurydzy. Dzięki za przypomnienie przepisu! :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gratulacje za pomysł z przepisami Siostry , co dwa smaki to nie jeden :) Pozdrawiam i życzę świetnych pomysłów !

    OdpowiedzUsuń
  3. Sałatka wygląda bardzo apetycznie, uwielbiam takie proste i szybkie receptury :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie w domu od lat popularna jest wersja z jabłkiem zamiast jajek

    OdpowiedzUsuń