piątek, 1 czerwca 2012

Ciasto na Dzień Dziecka.

Upiekłam wczoraj ciasto na Dzień Dziecka, wiadomo, że oprócz prezentów jeszcze inne atrakcje muszą być:) To ciasto idealnie wpasowuje się w gust moich dzieci, no bo owocowa maślanka, galaretka, truskawki, czekolada i posypka to jest co tygryski lubią najbardziej:) Wprawdzie posypka miała być kolorowa, ale pomyliłam się w sklepie i jest czekoladowa. Skorzystałam z tego pomysłu na masę maślankową.

Składniki:
biszkopt z 4 jajek
1 litr maślanki owocowej
1 zielona galaretka
truskawki
żelatyna
2 gorzkie czekolady
posypka



Wykonanie:
Upiekłam biszkopt z 4 jajek, wystudziłam i przekroiłam wzdłuż na pół. Galaretkę rozpuściłam w szklance wody, po zastygnięciu pokroiłam ją w kostkę. Truskawki miałam małe, więc rozkroiłam je na połówki, nie wiem ile ich miałam, bo odsypałam z kupionych 2 kg, ale raczej dużo:) Opakowanie żelatyny na 1,5 litra płynu namoczyłam w 1/4 szklanki zimnej wody, rozpuściłam w mikrofalówce i wmieszałam do maślanki. Gdy maślanka zaczęła tężeć zmiksowałam ją żeby powstała pianka, wsypałam do niej galaretkę oraz truskawki i całość wylałam na jedną część biszkoptu i przykryłam drugą częścią. Formę z ciastem owinęłam szczelnie folią spożywczą i włożyłam na noc do lodówki. Rano rozpuściłam czekoladę w mikrofalówce i posmarowałam nią ciasto. Posypałam posypką.
Od razu po śniadaniu uraczyliśmy się kawałkiem ciasta i muszę powiedzieć, że pyszne jest! Bardzo delikatne, puszyste, takie w sam raz na lato.



9 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo lekko!:) Smakuje na pewno znakomicie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super kolorowe i zapewne pyszne ciacho, doskonałe dla milusińskich, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. jak dla mnie pychota!

    zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetnie się prezentuje! Kolorowe, z posypką, idealne dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  5. cudowny pomysł z tą maślanką owocową!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maślanka rzeczywiście nadaje niespotykanego smaku i lekkości.

      Usuń
  6. Dodatkowa atrakcja w postaci ciasta uważam bardzo udana :) Świetnie wyglądają owoce w przekroju!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mi się te owoce podobają:) Dobrze się je kroiło, nie szarpały się i nie wypadały z masy.

      Usuń