środa, 30 maja 2012

Waniliowe arbuzy.

Fajne  i zabawne ciasteczka dzisiaj upiekłam. Są pyszne, mocno chrupiące no i wyglądają jak cząstki arbuza. Przepis znalazłam tutaj i właściwie niewiele zmieniłam. Jedynie zamiast rodzynek użyłam czarnej posypki cukrowej. W sklepach stacjonarnych raczej takiej nie znajdziecie, ja ją kupiłam kiedyś na Allegro, była mi potrzebna do zrobienia oczu pająkom. Znaczy ciasteczkom w kształcie pająków:)


Składniki:
ciasto
niecałe 4 szklanki mąki
1 łyżeczka proszku do pieczenia
10 dkg margaryny (miękkiej)
1,5 szklanki cukru
2 jajka
olejek waniliowy

lukier
cukier puder
odrobina wody
zielony barwnik spożywczy



Wykonanie:
Jajka ubiłam mikserem z cukrem i margaryną, dodałam olejek waniliowy i proszek do pieczenia. Dosypałam mąkę i ręką zagniotłam ciasto, uformowałam kulę, zawinęłam w folię spożywczą i na godzinę włożyłam do lodówki. Następnie ciasto wałkowałam, szklanką wycinałam kółka, które nożem przecinałam na pół. W każdą część ciasta wciskałam czarną  posypkę, która udaje arbuzowe pestki. Ciastka piekłam ok 10-12 minut w temperaturze 220 stopni. Wystudzone obtaczałam w lukrze zrobionym z cukru pudru, odrobiny wody i zielonego barwnika.



4 komentarze: