czwartek, 19 lipca 2012

Łatwe ciasto mocno czekoladowe.

Znalazłam ten przepis na kotlet.tv. Patrząc na składniki pomyślałam, ze to taka zwyczajna sucha babka i zastanawiałam się dlaczego Paulina tak mocno ją poleca. Zrozumiałam jak upiekłam:) To ciasto jest niesamowite, mocno czekoladowe, ciężkie i wilgotne, dokładnie takie jak lubimy. Składniki podaję z moimi zmianami.



Składniki:
2 niepełne szklanki mąki
1 szklanka cukru
100 ml oleju
3 łyżki kakao
1 szklanka mleka
2 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat waniliowy
czekolada (u mnie 1/3 tabliczki gorzkiej i tyle samo białej)
polewa żelatynowa (przepis tutaj)


Wykonanie:
Wszystko włożyłam do jednej miski i wymieszałam łyżką niezbyt dokładnie. Piekłam ok. 40 minut w temperaturze 180 stopni, po wystudzeniu grubo oblałam polewą. Ciasto z podanej ilości składników jest maleńkie, polecam robić z podwójnej porcji. Użyłam też tego ciasta do wuzetki i spisało się znakomicie, a dodatek prażonych orzechów, słonecznika lub skórki pomarańczowej powoduje, że to ciasto jest znakomite.


Przepis dodaję do akcji: Szybkie ciasta - czyli Ratunku Goście!!!

4 komentarze:

  1. Piękne czekoladowe delicje !!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, chciała bym się spytać czy nie zna pani jakiś prostych przepisów na ciasteczka, bądź ciasta, które można by było zrobić w kilka minut i na ciepłe dni?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam! W kilka minut zrobić ciasteczka jest raczej trudno, chyba żeby nie liczyć czasu pieczenia:)
      Spójrz tutaj robi się je błyskawicznie i są bardzo smaczne:
      http://smacznie-zdrowo-tanio.blogspot.com/2012/05/makrony.html

      Lub tutaj, bardzo nam smakowały:
      http://smacznie-zdrowo-tanio.blogspot.com/2012/05/makrony.html

      te są przepyszne:
      http://smacznie-zdrowo-tanio.blogspot.com/2012/05/proste-wyjatkowo-czekoladowe-ciasteczka.html

      a te są pyszne nawet bez kakao i marmolady:
      http://smacznie-zdrowo-tanio.blogspot.com/2012/02/czekoladowe-ciasteczka-z-kaszy-manny-z.html

      Zaglądaj na bloga, pewnie nieraz jeszcze umieszczę przepis na jakieś fajne ciasteczka.
      Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Dzięuję bardzo ;)

    OdpowiedzUsuń