piątek, 27 lipca 2012

Najlepsze domowe digestive.


Pierwszy raz upiekłam domowe digestive, więc skąd wiem, że najlepsze? Smakują o wiele lepiej niż te sklepowe, są niesamowicie kruche i mają identyczną jakby ziarnistą strukturę.Uważam, że są tak idealne, że nie mam ochoty kombinować z przepisem, ani wyszukiwać innych, zostaję przy tym na zawsze. Jedyne co zmienię to zdecydowanie zmniejszę ilość cukru i lekko zwiększę ilość soli. Opierałam się na tym przepisie. Miałam w planach posmarować je od spodu czekoladą, ale są takie pyszne, że nie chcę ich psuć:)


Składniki:
20 dkg mąki pszennej pełnoziarnistej
10 dkg płatków owsianych
10 dkg otrąb owsianych
20 dkg margaryny
8 łyżek cukru trzcinowego
1/3 łyżeczki soli
mleko (ok. 5 łyżek)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 krople aromatu waniliowego


Wykonanie:
Płatki i otręby lekko potraktowałam blenderem. Nie zmieliłam ich całkiem, jedynie rozkruszyłam. Suche składniki wsypałam do miski, dodałam aromat waniliowy, margarynę pokrojoną w kostkę i roztarłam całość w palcach. Żeby łatwo zagnieść kulkę z ciasta dodałam odrobinę mleka. Ciasto wyszło plastyczne i niezbyt twarde. Żeby uniknąć podsypywania mąką, wałkowałam je między dwoma kawałkami folii spożywczej. Im cieniej rozwałkowane ciasto tym potem upieczone ciasteczka są lepsze. Kółeczka wykrawałam kieliszkiem do wina, łopatką przenosiłam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, robiłam dziurki i piekłam ok. 20 minut w temperaturze 200 stopni. Uważam, że mocniej wypieczone ciastka są lepsze i bardziej chrupiące.

Ciastka są nie tylko zdrowsze niż te kupione w sklepie, ale też dużo lepsze. Robiąc popularne sklepowe słodycze w domu niezmiernie trudno jest uzyskać podobny smak, tutaj udało się to doskonale:)


Przepis dodaję do akcji: Ciasteczka wykrawane

1 komentarz:

  1. świetny blog ja z zawodu jestem kucharzem ale nie praktykujacym bo zachciało mi się studiowania na UP teraz mam małe dziecko i gotuję tylko dla najblizszych.
    u ciebie znalazlam wiele ciekawych i prostych przepisów które bede wcielać w jadłospis u siebie... boskie ciasta
    zapraszam do mnie
    http://ania-lookstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń