środa, 28 marca 2012

Bajkowe proste ciasto.

Moje dzieci nazwały to ciasto bajkowym. To takie coś z niczego. Prosty biszkopt tyle, że zielony, kisiel, bo nie chciało mi się myśleć nad innym przełożeniem, błyszcząca polewa czekoladowa i na górę kolorowy cukier domowej roboty. Nie wiem czy istnieje prostsze i jednocześnie tak efektowne ciasto.



Przepis na biszkopt zobaczyłam na którymś z blogów kulinarnych, niestety nie pamiętam na którym, ponieważ go nie zapisałam, tylko tak jakoś w głowie mi został:) Chyba przez to rzucanie. W przepisie było napisane, żeby upieczonym, gorącym biszkoptem rzucić o podłogę z jakichś 50cm. Niczego takiego nie zrobiłam, a biszkopt wyszedł super puszysty, równiutki i wogóle nie opadł.

Składniki:
Biszkopt - 5 jajek
                 3/4 szklanki cukru
                 3/4 szklanki mąki pszennej
                 1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
                  plus u mnie szczypta zielonego barwnika

Polewa -  4 łyżki cukru
                 2 łyżki śmietany
                 3 łyżki kakao
                 6 dkg margaryny
                 1 łyżeczka żelatyny

Przełożenie -2 opakowania kisielu truskawkowego
Posypka - cukier
                  barwniki


Wykonanie:
Biszkopt. Białka ubiłam z cukrem, nadal ubijając dodawałam po 1 żółtku i na koniec delikatnie wmieszałam przesiane mąki. Piekłam 30 minut w temperaturze 180 stopni.


Polewa. Żelatynę zalać zimną wodą, resztę składników zagotować. Żelatynę podgrzać w mikrofalówce, dodać do polewy, wymieszać całość i odstawić do ostygnięcia. Źródło.


Na wystudzony biszkopt wylałam gorący kisiel przygotowany z 2 opakowań kisielu, przygotowanych na 3 szklankach wody. Gdy kisiel był już zimny, wylałam na niego polewę i zanim całkowicie wystygła ozdobiłam ciasto cukrem, który zabarwiłam barwnikami w proszku.


Ciasto jest idealnie puszyste i miękkie, smakowało nawet dzieciom nie przepadającym za ciastem:)


          

3 komentarze:

  1. A wygląda jak tęcza , aż chce się jeść...:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawie wyglada,musze upiec i sprawdzic jak smakuje,bardzo ciekawy i tani przepis...jestem pod wrazeniem pani bloga...

    OdpowiedzUsuń