poniedziałek, 30 lipca 2012

Dietetyczne i sycące leczo.


Tę potrawę robię od lat, ponieważ jednym ze składników potrawy jest papryka nazywam ją leczo:) Wariacji jest wiele, ja podam dzisiaj podstawę, na niej można poszaleć, choć mnie najbardziej do gustu przypadła wersja podstawowa. Nie podaję dokładnej ilości składników, bo w przypadku tego dania nie ma to po prostu znaczenia.


 Składniki:
papryka
cukinia
marchewka
cebula
pomidory w puszce lub świeże
czosnek
sól, pieprz, kozieradka


 Wykonanie:
Paprykę ze względów wizualnych najlepiej wybrać czerwoną, ja akurat miałam w domu białą. Wszystkie warzywa oprócz pomidorów siekam na niezbyt małe kawałki, lekko solę i wkładam do garnka z 1 łyżeczką oliwy. Garnek zamykam pokrywką,  i stawiam  na najmniejszy gaz, od czasu do czasu mieszam. Nie lubię rozgotowanych warzyw, więc gdy są półtwarde dorzucam puszkę pomidorów, mieszam i jeszcze kilka minut duszę pod przykryciem. Gdy uznam, że warzywa są gotowe odkrywam garnek i na dużym gazie odparowuję większość płynu z garnka. Doprawiam i gotowe. Do mnie taka wersja najbardziej przemawia, ale można tutaj dużo pokombinować. Można dodać razem z warzywami ziemniaki i już mamy bardziej konkretne danie. Takie leczo zjadam też czasami do ryżu czy makaronu, a nawet jem na kanapce lub jajecznicę na nim robię. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie żeby dodać do niego mięso czy przesmażoną kiełbasę, ja nie lubię. Na koniec dodam, że wolę dodawać do tej potrawy pomidory w puszce niż świeże, jakoś lepiej mi wtedy smakuje.


Przepis dodaję do akcji: Cukinia 2012

1 komentarz:

  1. Super przepis, biore się do pichcenia. Ale będe miala dobry obiadek ! ;)
    Zapraszam na chilicake.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń