niedziela, 1 lipca 2012

Babka udająca sękacz:)

Taką babkę sobie wymyśliłam. Chciałam żeby udawała sękacz, może jednak bardziej przypomina przekładany kremem torcik:)


Składniki:
3 szklanki mąki
1 szklanka cukru
śmietana 12 % (kubek 330 gram)
3 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
0,5 szklanki oleju
200 ml mleka
1 łyżka kakao
olejek waniliowy
cukier perlisty



Wykonanie:
Wszystkie składniki oprócz włożyłam do miski, wymieszałam krótko łyżką. Ciasto powinno mieć lejącą konsystencję, wyregulujcie ją mlekiem. Formę wyłożyłam papierem do pieczenia, wylałam cienką warstwę ciasta i piekłam kilka minut w temperaturze 200 stopni. Wyjęłam formę z piekarnika, warstwę ciasta przez sitko posypałam  kakao. Na kakao wylałam cienką warstwę ciasta i znów piekłam kilka minut. Tak do wyczerpania ciasta. Ostatnią warstwę ciasta posypałam cukrem perlistym. Na początku używałam grzałki górnej i dolnej, potem tylko górnej, trzeba po prostu wyczuć swój piekarnik.
Ciasto jest bardzo dobre, dzięki śmietanie mleczne w smaku.


3 komentarze:

  1. Bardzo pięknie się prezentuje, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. bardzo ciekawe;) tylko skzoda ze wyglada a nie smakuje jak sekacz:)
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń