niedziela, 22 lipca 2012

Ciasto Kubuś - moja wersja. Nieco odchudzona.

Mnóstwo przepisów na to ciasto można znaleźć w internecie. Najczęściej krem kubusiowy miksowany jest z masłem, a wierzchnia warstwa to śmietana z galaretką. Dla mnie to za dużo dobrego w jednym cieście, więc piekę biszkopt przekładam budyniem ugotowanym na soku Kubuś i tyle. Czasami polewam wierzch polewą czekoladową, lub w wersji bardziej wypasionej polewą krówkową :)



Składniki:
Biszkopt.
6 jajek
20 dkg mąki
20 dkg cukru

Krem.
0,9 l (duża butelka) soku Kubuś
2 budynie waniliowe (na 0,5 l mleka)
ok. 3 łyżek cukru

Polewa krówkowa.
ok. 20 sztuk cukierków krówek
3 łyżki masła
posypka cukrowa



Wykonanie:
Biszkopt. Żółtka ubijam z połową cukru, białka z drugą połową. Do żółtek dodaję trochę piany z białek, wsypuję część mąki, znów pianę i mąkę. Delikatnie mieszam ciasto łyżką. Piekę ok. godziny w temperaturze 180 stopni. po wystudzeniu biszkopt przecinam nitką na dwie części.
Przekładam gorącym budyniem ugotowanym na soku Kubuś, przykrywam górną częścią biszkoptu.
Polewa. Krówki wkładam do garnka, podgrzewam powoli, aż do rozpuszczenia cukierków. Masę krówkową miksuję z masłem i polewę rozsmarowuję na cieście. Ozdabiam posypką. Im więcej masła użyjecie do polewy tym masa będzie delikatniejsza, moją dosyć ciężko się kroiło.
Gotowe ciasto KONIECZNIE musi przynajmniej przez noc poleżeć w lodówce inaczej będzie się rozwarstwiało przy krojeniu.
Ciasto jest lekkie i puszyste, bardzo ładnie wygląda, smakuje dzieciom, a najbardziej mojemu synowi Kubusiowi:)


6 komentarzy:

  1. Ale smacznie wygląda. Nigdy jeszcze nie jadłam takiego ciasta. ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. tak samo jak i ty nie miksuję masy kubusiowej z masłem. nie, nie! zawsze, kiedy piekę Kubusia, używam tylko sok i budyń. o, tutaj jest moja wersja ---> http://www.karmel-itka.blogspot.com/2010/11/smutek-nieba-i-kubusiowe-ciasto.html

    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny pomysł na odchudzone ciasto,ja również je zrobię ale dodam soku przecierowego z Lidl z bananami bo akurat taki mam w domu,świetny pomysł na masę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo apetycznie :)


    Serdecznie pozdrawiam i w wolnej chwili zapraszam do mnie;)

    http://przetestujezaopiniujeocenie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń