poniedziałek, 4 czerwca 2012

Cebulniki.

Uwielbiamy wszelkiego rodzaju pieczone pierogi czy paszteciki, więc gdy znalazłam ten przepis, szybko upiekłam cebulniki. Oczywiście dostosowałam go do naszych potrzeb, przede wszystkim nie dodałam mięsa do farszu, no i zrobiłam z połowy porcji, a i tak wyszło 15 naprawdę sporych sztuk!



Składniki:
 Ciasto
0,5 kg mąki
1 jajko
1 szklanka mleka
1 łyżeczka sody
10 dkg margaryny
2 łyżki lubczyku
sól
Farsz
0,5 paczki czerwonej soczewicy (ok. 20 dkg)
4 cebule
sól
czosnek i papryka w proszku



Wykonanie:
Ciasto. Do mąki wlałam ciepłe mleko wymieszane z sodą, lekko wymieszałam, dodałam jajko, stopioną margarynę i ręką wyrobiłam ciasto.
Farsz. Cebulę pokroiłam w kostkę, usmażyłam na oleju, dodałam do niej ugotowaną soczewicę, całość doprawiłam solą, czosnkiem i papryką.

Ciasto jest wyjątkowo plastyczne, przyjemnie się z nim pracuje. Odrywałam po kawałku ciasta, wałkowałam je niezbyt cienko, nadziewałam soczewicą, zlepiałam w formę pieroga i piekłam ok. 45 minut w temperaturze 180 stopni.
Cebulniki są pyszne, bardzo syte, zjedliśmy je z surówką, myślę, że fajnie pasowałby do nich czerwony barszcz.




3 komentarze:

  1. Coś dla mnie , bo też uwielbiam pierożki pod każdą postacią :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka prosta, miła przegryzka - podoba mi się. Zaopatrzę się w soczewicę i myślę, że niedługo wypróbuję przepis.
    Pozdrawiam,
    Mrs. S.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To może jeszcze podpowiem,że zielona soczewica jest o wiele lepsza, ale czerwona za to lepiej wygląda:)

      Usuń