wtorek, 26 czerwca 2012

Chrupiące gofry.





Do tej pory ciasto na gofry robiłam "na oko". Maka, cukier, olej, jajko, mąka i z reguły wychodziły fajne i chrupiące, ale czasami zamiast gofrów miałam miękkie naleśniki:) Moja siostra znalazła świetny przepis na Wielkim Żarciu, wypróbowałam go i będę się go trzymać. Gofry z niego wychodzą sztywne i chrupiące, jedynie jak dla nas o wiele za słodkie, następnym razem gdy będę je piekła, drastycznie zmniejszę ilość cukru. Przepis podaję z moimi zmianami.




Składniki:
12 dkg mąki pszennej
12 dkg mąki pszennej pełnoziarnistej
100 ml oleju
3 jajka
10 dkg cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1 szklanka wody


Wykonanie:
Zmiksowałam żółtka z cukrem i olejem. Nadal miksując dosypywałam mąkę z proszkiem i dolewałam wodę. Delikatnie wmieszałam pianę z białek. Czas pieczenia zależy od gofrownicy, ja piekłam 2, góra 3 minuty, siostra 7 minut.
Ze względu na dużą ilość cukru gofry zjedliśmy bez dodatków, próbowaliśmy z bitą śmietaną i dżemem, ale to już był ulepek. Można też zamiast zwykłej mąki użyć tylko pełnoziarnistej, gofry nadal są pyszne i chrupkie.


Przepis dodaję do akcji: Piekę pełnoziarniście

8 komentarzy:

  1. jaką masz fajną gofrownicę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Ona rzeczywiście jest świetna, bo ma wymienne wkładki na tosty i wtedy na kanapce "wypala" się kształt myszki.

      Usuń
  2. sa urocze! też chcę takiego w kształcie Myszki MIki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta Myszka Miki z dżemem wygląda dość drastycznie... :) J.

    OdpowiedzUsuń
  4. zazdroszczę gofrownicy! pyszny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale masz fajową gofrownicę :) A przepis na pewno wypróbuję, jak tylko dorobię się własnej ;) Nie wiem jaki olej użyłaś, ale ponoć do gofrów najlepiej sprawdzają się te o delikatnym bądź żadnym smaku, np. rzepakowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) A oleju używam najzwyklejszego z Biedronki rzepakowego:)

      Usuń