czwartek, 14 czerwca 2012

Prosta tarta cebulowo warzywna.

Na wczorajszy obiad dla męża przygotowałam tartę warzywną. Oczywiście nie mogło zbraknąć smażonej cebuli, za którą przepada. Inspirowałam się tym    przepisem.



Składniki:
Ciasto
ok. 35 dkg mąki
niecałe 0,5 szklanki mleka
20 dkg chudego twarogu
2 łyżki oliwy
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
sól

Farsz
2 cebule
2 ząbki czosnku
ok. 1 szklanki mrożonej mieszanki warzywnej
sól

Polewa
2 jajka
ok. 3/4 szklanki jogurtu naturalnego
lubczyk, kozieradka
sól


Wykonanie: 
Ciasto. Twaróg wymieszałam z mlekiem i oliwą, dodałam resztę składników, wyrobiłam ciasto dłonią i schłodziłam w lodówce.
Farsz.  Mrożonkę ugotowałam na parze. Cebulkę i czosnek posiekałam i usmażyłam na złoto.
Polewa. Jogurt wymieszałam z jajkami, doprawiłam ulubionymi przyprawami.

Małą garść ciasta odłożyłam, resztą wylepiłam formę, piekłam 10 minut w temperaturze 200 stopni. Na podpieczony spód wyłożyłam warzywa i cebulę z czosnkiem, całość zalałam jogurtową polewą i na górę skruszyłam resztę ciasta. Piekłam jeszcze około pół godziny.

Wyszedł mi całkiem fajny obiad, pyszny i do tego bardzo efektowny:)






2 komentarze: