piątek, 22 czerwca 2012

Chłodnik z tołkanicą.

Przepis pochodzi z gazety "Kobieta i Życie". Jest to całkiem prosty, popularny chłodnik, do którego ciekawym dodatkiem jest tołkanica. Według gazety tołkanica to ugotowane ziemniaki, utłuczone, wymieszane z podsmażoną cebulką i boczkiem i zapieczone. Ja zastąpiłam je po prostu młodymi ziemniaczkami smażonymi z cebulką.



Składniki:
0,5 litra zsiadłego mleka
3 rzodkiewki
ogórek
2 ząbki czosnku
koperek
szczypiorek
pieprz, sól
tołkanica


Wykonanie:
Do zsiadłego mleka dodałam posiekane zioła, czosnek, drobno pokrojony ogórek i rzodkiewki. Doprawiłam solą i pieprzem. Podałam ze smażonymi ziemniakami i cząstkami pomidorów dla koloru:) Całość dobrze smakuje, ale jednak wolę chłodniki bez ziemniaków.


Przepis dodaję do akcji: Plaisir Pologne


oraz do akcji: Młode ziemniaczki na start!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz