niedziela, 1 kwietnia 2012

Smerfetka. Moje ciasto urodzinowe.

Dzisiaj są moje urodziny:) Upiekłam ciasto pod nazwą Smerfetka, przepis znalazłam tutaj. Troszkę je rzeczywiście po swojemu zmodyfikowałam, ale niewiele. Wybrałam takie ciasto ze względu na dzieci, które za kremowymi ciastami nie przepadają, poza tym unikamy ciężkiego jedzenia, a Smerfetka jest leciutka i piankowa.


Składniki:
2 biszkopty
3 niebieskie galaretki
2 szklanki mleka zagęszczonego niesłodzonego
3 łyżki żelatyny
2 łyżki cukru



Wykonanie:
Przepis na biszkopt znajdziecie w moim przepisie na bajkowe ciasto.  Ja robiłam ciasto w dużej formie, więc upiekłam dwa biszkopty.
Warstwa niebieska. Zmiksowałam 1 szklankę mleka zagęszczonego, do którego wlałam tężejącą galaretkę rozpuszczoną w jednej szklance wody.
Warstwa biała. Zmiksowałam 1 szklankę mleka zagęszczonego z dwoma łyżkami cukru. Żelatynę namoczyłam w pół szklanki zimnej wody, podgrzałam w mikrofalówce i powoli wlałam do mleka, jeszcze kilka minut miksując.
Ostatnia warstwa. Dwie niebieskie galaretki rozmieszałam w 3 szklankach wrzącej wody. Tężejącą galaretkę miksowałam przez kilka minut na najwyższych obrotach.

Warstwy:
1. Biszkopt
2. Niebieska pianka
3. Biszkopt
4. Biała pianka
5. Galaretka

W oryginalnym przepisie autor używa galaretki niebieskiej. Ja w sklepie znalazłam jedynie szafirową i turkusową. Szafirowa wydawała mi się za ciemna, więc wzięłam turkusową. Ona kolor ma cudowny, ale po zmiksowaniu robi się bardziej pistacjowa niż niebieska, więc może szafirowa byłaby lepsza?

Jest dopiero ósma rano, ale ciasto mamy już wypróbowane:) Jest pyszne delikatne, w żadnym wypadku nie mulące.


9 komentarzy:

  1. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin..a ciasto wyglada pysznie..

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszystkiego Najsmaczniejszego! Ciekawe to ciacho ... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Sto lat! :) Piękne ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. STO LAT! :) Cisto wyglada efektownie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wszystkiego Najlepszego z Okazji Urodzin
    :) ciacho wygląda przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego najlepszego!
    Ciacho wygląda pięknie, więc oby te urodziny wyglądały tak samo!!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo Wam wszystkim dziękuję za życzenia. Ciasto naprawdę fajnie wygląda i zapewniam tak samo smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  8. sto lat, sto lat! spełnienia marzeń.

    jeju, to ciasto jest smerfastyczne! kolor ma obłędny.

    OdpowiedzUsuń