czwartek, 26 kwietnia 2012

Ryż jako ciekawy dodatek do obiadu.


Miło mi poinformować, że znalazłam się w finałowej piętnastce zwycięzców w konkursie Ekonomia Gastronomia. Proszę kliknij w banerek i zagłosuj na moją otrębową pizzę. Dziękuję:))

Dzisiaj pokażę Wam jak przygotowuje ryż na obiad. Nie lubimy zwykłego gotowanego ryżu i bardzo rzadko taki jadamy. Ryż w moim wydaniu jest pyszny sam w sobie i nie potrzebuje żadnych dodatków w postaci sosów.


Składniki:
3 garście ryżu
1 marchewka
1 cebula
koperek
bulion


Wykonanie:
Na patelni rozgrzewam 2 łyżki oleju, wrzucam ryż, drobno pokrojoną cebulę, koperek, oraz marchewkę startą na tarce o dużych oczkach. Całość chwilkę smażę ciągle mieszając, następnie ryż z warzywami podlewam bulionem i przykrywam patelnie. W miarę wchłaniania się bulionu, dolewam go w niewielkich ilościach. Robię tak do chwili gdy ryż jest gotowy.
To bardzo proste i szybkie danie, ale takie właśnie są według mnie najlepsze:) Ja z mężem jedliśmy tak przyrządzony ryż z surówką z kiszonej kapusty, a dzieci dodatkowo z kotlecikami z mięsa mielonego.
Oczywiście dodatki mogą być różne, szczerze mówiąc używam co mi w lodówce zalega, najczęściej są to warzywa, ale ostatnio była to szynka :)


9 komentarzy:

  1. Rewelacja ! :) Podejrzewałam robiąc, ze musi być smaczne, ale efekt przerósł zdecydowanie moje najśmielsze oczekiwania ;)
    Dziękuję, będę śledzić wszystkie przepisy uważnie w poszukiwaniu kolejnych perełek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci smakowało i dziękuję za miły komentarz:)

      Usuń
  2. właśnie takiego ryżu szukałam do dzisiejszego obiadu-zrazów z marchewką i selerem-tak przyrządzony ryż będzie się świetnie razem komponował :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziś na obiad u nas z schabem nadziewanym serem inszynka;) połączenie jak dla mnie dość dziwne, ale maz uwielbia!

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłem skrócona wersję już po fakcie ugotowania ryżu. Do startej marchewki dodałem 1 wołowa kostę rosołowa (tylko taka mialem) i ugotowalem. Po ugotowaniu dosypalem juz ugotowany ryż i wymieszałem. Ryż wyszedł super. Do tego były buraczki (sól, pieprz, cebulka, łyżeczka musztardy), mizeria z ogórków (ogórek pocięty najpierw na 4 części wzdłuż i dopiero pocięty w poprzek, sól, pieprz, śmietana) i łosoś smażony na rumiano.

    OdpowiedzUsuń
  5. To takie risotto ....

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam..... pyszne

    OdpowiedzUsuń
  7. Pycha tak na szybko jak nic w domu nie ma do obiadu super

    OdpowiedzUsuń
  8. Rewelacja,proste danie i bardzo pyszne, idealny zamiennik z ziemniakami

    OdpowiedzUsuń