sobota, 7 kwietnia 2012

Mazurek z płatków owsianych.

Rzadko piekę mazurki. Jakoś tak nie przepadamy za nimi szczególnie, ale jak zobaczyłam ten przepis, wiedziałam, że się polubimy:) Uwielbiamy płatki owsiane i tym mazurkiem wstrzeliłam się w smak mojej rodziny. Pyszny jest, delikatny, puszysty, słodki. Jedyny jego minus, to wielkość. Składniki są wymierzone na formę 23cm i takiej użyłam, ponieważ chciałam przepis wypróbować, jednak z całą pewnością następnym razem upiekę tego mazurka z podwójnej porcji. Przepis podaję z moimi zmianami.


Składniki:
Ciasto.
8 dkg płatków owsianych
3 małe jajka
2 łyżki mąki
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżki mleka
5 dkg cukru
aromat migdałowy (koniecznie)

Polewa.
10 dkg gorzkiej czekolady
1 łyżka masła
2 łyżki mleka


Wykonanie:
Płatki owsiane uprażyłam na suchej patelni i odstawiłam do wystudzenia. Żółtka ubiłam z cukrem do białości, mąkę, mleko, aromat migdałowy, proszek do pieczenia i płatki owsiane. Do tej masy delikatnie wmieszałam mocno ubitą pianę  z białek i całość wyłożyłam do małej foremki. Piekłam 30 minut w 200 stopniach.
Składniki na polewę podgrzałam w mikrofalówce i wylałam na wystudzone ciasto. Bazie zrobiłam z paluszków i płatków migdałowych.
Z podanej ilości składników wychodzi za dużo polewy, więc warto je zmniejszyć o połowę, lub jak pisałam wyżej upiec ciasto z podwójnej porcji:)


1 komentarz: