środa, 4 kwietnia 2012

Zupa Kurpiowska.

Zupa kurpiowska, albo raczej wariacja na jej temat. Przepis  znalazłam tutaj, ale nie zrobiłam dokładnie tak samo, raczej się nim inspirowałam. Po pierwsze nigdy nie jemy zup na mięsie, więc ugotowałam ja na bulionie warzywnym, po drugie, staram się nie zagęszczać zup mąką, więc użyłam do tego celu ziemniaków.


Składniki:
włoszczyzna bez marchewki na bulion
pół kapusty pekińskiej
3 marchewki
3 ziemniaki
1 cebula
3 łyżki koncentratu pomidorowego
sól, pieprz




Wykonanie:
Ugotowałam bulion warzywny, ale nie użyłam do niego marchewki. W bulionie ugotowałam 3 ziemniaki, których później użyłam do zagęszczenia zupy. Po prostu rozgniotłam je widelcem na miazgę. Utartą marchewkę przesmażyłam z drobno pokrojoną cebulką i dodałam do zupy. Dołożyłam 3 łyżki koncentratu pomidorowego i doprawiłam solą, pieprzem i szczyptą cukru.
Zupa jest naprawdę dobra, z kleksem jogurtu naturalnego jeszcze lepsza.


1 komentarz: