środa, 21 marca 2012

Surówka na podwieczorek. Dwie wersje.

Pyszna surówka z marchewki i pomarańczy. Słodka, więc moje dzieci jedzą ją często na podwieczorek na przykład z waflami ryżowymi, ale lubimy ją też jako dodatek do obiadu. Dzisiaj przygotowałam dwie wersje, jedna z kilkoma kroplami oliwy, druga z jogurtem naturalnym.

Wersja z oliwą



Wersja z jogurtem




Składniki:
6 marchewek
2 pomarańcze
pół cytryny
1 łyżeczka miodu (opcjonalnie cukier, słodzik, ksylitol czy syrop z agawy)
kilka kropel oliwy z oliwek lub 2 łyżki jogurtu naturalnego


Wykonanie:
Mieszam w misce starte na tarce o dużych oczkach marchewki i pomarańcze pokrojone w małe kawałki. Wyciskam do tego sok z połowy cytryny i dodaję kilka kropel oliwy z oliwek lub jogurt naturalny.
To są takie wersje najprostsze, ale można surówkę wzbogacić, orzechami, rodzynkami, różnymi pestkami, a nawet sezonowymi owocami.

Przepis dodaję do akcji: Sałatki bez majonezu

5 komentarzy:

  1. Ciekawa surówka. My robimy z jabłkiem i dzieci lubią, muszę sprawdzić czy w tej wersji też polubią.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie surówka z jabłkami nam się znudziła i stąd ta wersja:)

      Usuń
  2. pysznie, nigdy nie wpadłam na to by pomarańcz i marchew połączyć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podwieczorek jak podwieczorek, ale ja bym taką zjadła na kolację ....

    OdpowiedzUsuń
  4. Dusiu polecam spróbuj:)
    Szarlotek na kolację jak najbardziej, ale dla dorosłych, moje dzieci to by raczej do rana z głodu padły, hi, hi:)

    OdpowiedzUsuń