poniedziałek, 5 marca 2012

Ciasto czekoladowo - kawowo - pomarańczowe.

Ciasto jest pyszne, wilgotne, aromatyczne. Dodatek pomarańczy sprawia, że smakuje inaczej niż zwykły murzynek. Przepis znalazłam tutaj, podaję z moimi zmianami.


Składniki:
1 szklanka zaparzonej kawy
1 kostka margaryny
1,5 szklanki cukru
3 łyżki kakao
aromat waniliowy
2,5 szklanki mąki
4 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 pomarańcza
czekolada na polewę
cukier perlisty


Wykonanie:
Zagotowałam kawę z margaryną, cukrem, kakao i aromatem waniliowym. Po wystudzeniu zmiksowałam z mąką, jajkami i proszkiem do pieczenia, dodałam startą skórkę z całej dużej pomarańczy i pokrojoną w kosteczkę pomarańczę. Ciasto piekłam ok. godziny w 200 stopniach. Gdy ostygło, posmarowałam je stopioną mleczną czekoladą i posypałam cukrem perlistym, który zabarwiłam na pomarańczowy kolor.


1 komentarz: