niedziela, 18 marca 2012

Muffinki jabłkowo marchewkowe na niedzielne śniadanie w miłym towarzystwie:)

Niedziela. Fajny dzień, ponieważ mamy czas, razem z dziećmi możemy usiąść do śniadania i zaplanować dzień. Dzisiaj jednak wraz z mężem rozpoczynamy sezon rolkowy, więc moje córeczki spędzą pierwszą połowę dnia u swojej ukochanej Cioci Joli i kuzynek. Z tej okazji upiekłyśmy wczoraj mufinki na śniadanie. Zdrowe, z jabłkiem i marchewką. Niestety skończyła mi się mąka pełnoziarnista, więc musiałam użyć zwykłej pszennej. Wyszły piękne, puszyste mimo dużej ilości mokrych owoców, po prostu pyszne. Cieszę się, ponieważ improwizowałam i bałam się zakalca:)



Składniki:
20 dkg mąki
3 jajka
6 łyżek cukru
50 ml oliwy
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 bardzo duże jabłko
4 średnie marchewki


Wykonanie:
Jajka zmiksowałam z cukrem i oliwą, dodałam starte  na tarce o małych oczkach jabłko i marchewki. Mąkę zmieszałam z proszkiem do pieczenia, wsypałam do masy jajecznej i króciutko wymieszałam z mikserem. Wypełniłam ciastem 12 foremek muffinkowych, piekłam ok. 35 minut w temperaturze 200 stopni.
Myślę, że do tych mufinek pasuje dodatek cynamonu i orzechów. Na pewno będę do nich wracać i jeszcze nieraz poeksperymentuję z różnymi dodatkami.



9 komentarzy:

  1. Wspaniały smak zamknięty w pięknym kształcie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzieki. Moje foremki rzeczywiście mają piękny kształt, ale ten silikon jakiś lichy. Nie kupujcie silikonowych foremek z Lidla...

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne zdjęcie smacznych ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozwoliłem sobie ukraść tenże przepis. :) Póki co muffinki się chłodzą, ale w całym mieszkaniu pachnie wybornie. Mam nadzieję, że ich smak też mnie nie zawiedzie. :)
    Dziękuję za fajny i prosty przepis!
    Michał :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są pyszne, będą ci smakować:) Polecam się na przyszłość:)

      Usuń
  5. Muffinki zniknęły w mig! Dzisiaj będzie powtórka z rozrywki. :D

    OdpowiedzUsuń