sobota, 24 marca 2012

Ciasto marchewkowo czekoladowe.

Uwielbiamy ciasta marchewkowe, ale tradycyjna wersja już nam się lekko znudziła. Znalazłam ten przepis i to był strzał  dziesiątkę. Ciasto jest mięciutkie, wilgotne i bardzo, bardzo dobre. Pyszne na ciepło i na zimno, jak smakuje na drugi dzień nie mam pojęcia, bo pochłonęliśmy je w kilka godzin:)



Składniki:
3 jajka
niepełne 2 szklanki mąki
niepełna szklanka oleju
niepełna szklanka cukru (mniej jeśli ciasto będzie z polewą)
3 łyżki kakao
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2,5 szklanki marchewki startej na tarce o dużych oczkach
pół łyżeczki aromatu orzechowego



Wykonanie:
Mikserem ubiłam jajka z cukrem i olejem, dodałam mąkę, proszek do pieczenia, aromat orzechowy, kakao i jeszcze przez chwilę wszystko razem miksowałam. Na koniec dodałam marchewkę i całość przemieszałam. Ciasto wyłożyłam do szerokiej keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam ok. 75 minut w temperaturze 180 stopni.
Ponieważ dałam odrobinę więcej cukru niż w oryginalnym przepisie nie robiłam już żadnej polewy. Zamiana cynamonu na aromat orzechowy i dodatek kakao, fajnie zmieniło smak tradycyjnego ciasta marchewkowego.

3 komentarze:

  1. Idealne rozwiązanie dla dzieci - niejadków.

    OdpowiedzUsuń
  2. o proszę z czekoladowego marchewkowego jeszcze nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Smakowita wariacja na punkcie marchewkowego klasyku :)

    OdpowiedzUsuń