środa, 14 marca 2012

Ciasteczka twarogowe.

Dzisiaj przepis na pyszne, chrupiace ciasteczka z chudym twarogiem. Jest to przepis Osulki,  znalazłam go na Wielkim Żarciu i lekko zmodyfikowałam. Te ciastka były pieczone z myślą o osobie, która nie może jeść cukru, więc dodałam do nich odrobinę słodzika.




Składniki:
35 dkg mąki
15 dkg margaryny
1 kostka chudego twarogu
1 jajko
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 duże łyżki słodziku do pieczenia
skórka starta z dużej cytryny
cukier wanilinowy



Wykonanie:
Twaróg zmiksowałam z jajkiem i słodzikiem, margarynę roztarłam rękami z mąką i proszkiem do pieczenia. Połączyłam wszystkie składniki i uformowałam z ciasta kulę, którą włożyłam do lodówki na pół godziny.  Po tym czasie ciasto wałkowałam, wycinałam foremkami i układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 25 minut w temperaturze 200 stopni.

Ciasteczka rosną w górę, więc można je układać ściśle na blaszce. Są fajnie chrupiące, ale nie twarde. Ciastek wyszło dosyć dużo i te 2 łyżki słodzika wcale nie sprawiło, że one są słodkie. Raczej krakersowe z nutą słodyczy. Jak lubicie słodkie ciastka to lepiej dodać większą ilość cukru. Najlepszymi testerkami są moje trzyletnie córki, które za ciastami nie przepadają, a tym razem zjadły same prawie całą blaszkę jeszcze ciepłych ciasteczek:)




5 komentarzy:

  1. Zazdroszczę foremek! Genialne są! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Tym razem wykorzystałam dwie, a w zestawie mam ich ok. 30 sztuk i wszystkie fajne:)

      Usuń
    2. W takim razie jeszcze bardziej zazdroszczę :P

      Usuń
  2. ile to jest kostka twarogu? 250g?

    OdpowiedzUsuń