sobota, 10 marca 2012

Ziemniaki jak ruskie pierogi.

Miałam ochotę na ruskie pierogi, ale zupełnie nie miałam ochoty spędzić połowy dnia w kuchni. I tak powstało to ciekawe danie.





Składniki:
ok. 90 dkg ugotowanych i ugniecionych ziemniaków
ok. 8 łyżek mąki pszennej
Kostka chudego twarogu
3 cebule
1 ząbek czosnku
1 jajko
koperek
sól, pieprz



Wykonanie:
Ciasto. Ziemniaki połączyłam z mąką, jajkiem i solą. Wyrobiłam elastyczne ciasto.
Farsz. Twaróg połączyłam z drobno posiekaną i usmażoną cebulką, rozgniecionym czosnkiem, doprawiłam koperkiem, solą i dużą ilością pieprzu.
Na dłoni rozpłaszczałam kulkę z ciasta, na to kładłam kulkę farszu, zlepiałam ciasto i formowałam płaskie kotlety. Lekko je panierowałam w bułce tartej i smażyłam na oleju kilka minut z każdej strony.

Udało mi się zrobić pyszne, sycące danie, bardzo przypominające smak ruskich pierogów. Będę je powtarzać, bo jednak mniej z nim pracy niż z ruskimi. Doskonale smakują z kleksem naturalnego jogurtu i sezonową surówką. Polecam!


Przepis dodaję do akcji: Jego wysokość ziemniak!




10 komentarzy:

  1. Fajny pomysł. Znam jeszcze szybszy sposób na oszukane pierogi.Farsz zamieszczamy pomiędzy dwoma waflami( andruty ). Przepis znajdziesz u mnie na blogu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Znam przepis na krokiety z waflami, najczęściej robię farsz ziemniaczano-szpinakowy.

      Usuń
  2. Już wiem, co zrobię niedługo na obiad:) Pyszny pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  3. ahh dziękuję Ci za ten przepis! ja uwielbiam ruskie, ale lepienie pierogów to dla mnie katorga:]

    OdpowiedzUsuń
  4. Robimy w domu bardzo podobne kotleciki.
    Nazywamy je, chrupiąca skórka i podajemy z sosem pieczarkowym:)
    Uwielbiam

    OdpowiedzUsuń
  5. A jeśli dodam mąki zytniej zamiast pszennej czy tez sie uda?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moim zdaniem powinno się udać, danie może być jedynie cięższe, ale taki urok mąki żytniej. Mój mąż robił ostatnio zwykłe placki ziemniaczane z mąką żytnią i smakowały mu, jedynie mówił, że były właśnie ciężkie.

      Usuń
  6. genialne, właśnie takiego przepisu szukam na necie już od 5 minut :) dzięki kochana

    OdpowiedzUsuń