sobota, 22 września 2012

Zapiekanka ziemniaczana z ziołową polewą.

Dzisiaj pokażę Wam zapiekankę, którą uwielbiają moje dzieci. Robię ją jak nie mam pomysłu na obiad, albo jak w lodówce mam kilka składników, które natychmiast muszę zużyć.


Nie podam dokładnej ilości składników, bo to zależy od tego co macie w lodówce.
Składniki:
ziemniaki
kukurydza z puszki
kawałek kiełbasy lub szynki

i na polewę
jogurt naturalny
kawałek żółtego sera
1 jajko
sól
zioła (u mnie lubczyk, pietruszka i odrobina kozieradki)


Wykonanie:
Najpierw ugotowałam ziemniaki. Czasami gotuję je  w mundurkach, a czasami obieram i wrzucam do bulionu. Ugotowane ziemniaki pokroiłam w plasterki i ułożyłam jedną warstwę w foremce. Na ziemniaki wysypałam kukurydzę i drobno pokrojoną kiełbasę drobiową.  Następnie ułożyłam drugą warstwę ziemniaków, warstwę kukurydzy i kiełbasy i ostatnią warstwę ziemniaków, tak aby ładnie pokryć składniki.  Całość zalałam jogurtową polewą, czyli po prostu jogurtem wymieszanym z ziołami, jajkiem i startym żółtym serem.
Piekłam ok. 30 minut w temperaturze 180 stopni. Można zapiekankę bardziej zrumienić, ale moje dzieci wolą taką delikatnie zapieczoną.
Zapiekanka wystarczyła mi na dwa obiady, pierwszego dnia dzieci zjadły ją po prostu z surówką z kiszonej kapusty, a drugiego dnia z sosem pomidorowym i kiszonym ogórkiem.



Wpis dodaję do akcji: Ziemniaki w roli głównej!

1 komentarz: