poniedziałek, 3 września 2012

Najlepsze pancakes.


Od naszych polskich naleśników moje dzieci zdecydowanie wolą "pankejki". Robiłam już różne wersje, wypróbowałam kilka przepisów, ale jakoś najbardziej przypadł nam do gustu przepis z bloga Przepisy Aleksandry.



Składniki (podaję z moimi zmianami):
1,5 szklanki mąki pszennej
1,5 szklanki maślanki owocowej
2 łyżki trzcinowego cukru
3 łyżki oleju
2 jajka
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
0,5 łyżeczki sody

Wykonanie:
Suche składniki mieszam w jednej misce. W większej misce mieszam mokre składniki i dosypuję do nich suche, lekko, niezbyt dokładnie mieszając całość. Jeśli macie dobrą patelnie placuszki możecie smażyć bez tłuszczu, niestety smażone nachoćby niewielkiej ilości oleju są lepsze, bardziej chrupiące.
W ten sposób przygotowane pancakes są wystarczająco słodkie, ja pozwalam moim dzieciom jedną sztukę dodatkowo polać np. domową galaretką z aronii. Gdy użyjecie maślanki naturalnej, dodajcie trochę więcej cukru.
Robiłam je już z różnymi dodatkami, pyszne są np. z rodzynkami i skórką cytrynową.


6 komentarzy:

  1. Kiedyś wreszcie muszę zrobić pancakes...Zachęciłaś mnie:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam !
    przyznałam
    Twojemu blogowi Versalite Blogger Award ,
    często zaglądam do Ciebie i podobają mi się Twoje przepisy.
    Po szczegóły zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. można użyc zwykłego cukru zamiast trzcinowego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne. Ja używam cukru trzcinowego, bo to takie "mniejsze zło" :)

      Usuń
  4. Dzięki za fajny przepis. Dałam jeszcze syrop klonowy i jagody na upieczone placki. polecam

    OdpowiedzUsuń