czwartek, 27 września 2012

Makaron z łososiem.

Dzisiaj danie zdrowe, pyszne, choć zupełnie niefotogeniczne :) Nadaje się dla dzieci, które nie przepadają za łososiem w czystej postaci.


Składniki:
100g łososia wędzonego na zimno 
1  czerwona papryka
1 cebula
2-3 ząbki czosnku
ok. 250 gram jogurtu naturalnego 
słodka papryka
ostra papryka
1 łyżka oliwy
ulubiony makaron (u mnie gniazda wstążki pełnoziarniste Lubella)
sól

Wykonanie:
Czosnek, paprykę i cebulę i pokroić w kostkę, udusić na oliwie.  Zmiksować blenderem. Dodać jogurt, łososia pokrojonego w kawałki oraz przyprawy. 
Dusić pod przykryciem kilka minut.  Podawać z makaronem ugotowanym al dente.
Prawda jakie proste? Zaręczam, że również bardzo smaczne :)

4 komentarze:

  1. Kurczę, uwielbiam, po prostu uwielbiam taki makaron :D Tylko zwykle używam śmietanki zamiast jogurtu, sos jest jeszcze bardziej kremowy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam makarony.. Twój przepis to po prostu to co uwielbiam najbardziej..
    Mimo ,że nie próbowałam z łososiem jeszcze makaronu.. ale myślę ,że będzie mi smakować:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie napisane. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak dla mnie wszelkie dania gdzie występuje łosoś są na pewno warte tego aby je przyrządzać. Jakiś czas temu robiłem łososia według przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/krakersy-z-nasion-z-wedzonym-lososiem-mowi-z-zielonym-serkiem-i-piklami-warzywnymi/ i muszę przyznać, że faktycznie był to bardzo dobry wybór.

    OdpowiedzUsuń