piątek, 28 września 2012

Pyszne, kruche rogaliki

Naprawdę pyszne rogaliki. Ciasto jest bardzo kruche i delikatne, można je nadziewać na wiele sposobów. Moja siostra upiekła je z marmoladą. Źródło.


Składniki:
2,5 szklanki mąki
1 serek homogenizowany   waniliowy
20 dkg kostka margaryny
aromat waniliowy
1 łyżeczka proszku do pieczenia
 marmolada (absolutnie nie dżem niskosłodzony)

Wykonanie:
Zagnieść ciasto z mąki, serka, margaryny, proszku do pieczenia i aromatu waniliowego. Ciasto rozwałkować, podsypując mąką, wyciąć koło, pomagając sobie na przykład talerzem. Ciasto pociąć na trójkąty. Nałożyć marmoladę, zawinąć rulonik zaczynając od podstawy trójkąta.. Końce rulonika zbliżyć do siebie tworząc kształt rogalika.
Rogaliki ułożyć na blasze wyłożonej papierem do pieczenia, posmarować rozkłóconym jajkiem, piec do zrumienienia w temperaturze 180 stopni.



10 komentarzy:

  1. Już biegnę do kuchni zobaczyć, czy mam potrzebne składniki, bo Twoje rogaliki bardzo mnie zaciekawiły :-)
    Super pomysł!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio dość często na blogach górują rogaliczki:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Od poniedzialku ruszam z wypiekami rogalikow,z jakim efektem -napisze!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Tereniu czekam na relacje i może na zdjęcia? Pozdrawiam:)

      Usuń
  4. Witam Pania serdecznie,chce podziekowac za przecudowny przepis na rogaliczki,musze sie pochwalic ze udaly sie!!!!!przepyszne,nawet nie zdazylam zrobic zdjec bo juz cieple znikaly z talerza.Ale obiecuje ze nastepnym razem zrobie zdjecie,acha zapomnialabym w niedziele jedlismy salatke z zupek chinskich z kolekcji przepisow Pani!!
    Teraz bede korzystac tylko z Pani przepisw bo jestem pewna ze sa sprawdzone,w najblizszych dniach bede testowac ciasteczka.
    SERDECZNIE POZDRAWIAMI ZYCZE MILEGO POPOLUDNIA!Teresa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że rogaliki się udały i dziękuję za miłe słowa :)

      Usuń
  5. Witam bardzo serdecznie:-) Wczoraj trafiłam przypadkiem na tą stronkę i od razu spodobał mi się powyższy przepis, ponieważ wychodzę z założenia, że proste i tanie może być genialne;-)
    Mam 22 lata i nie jestem wytrawną kucharką ani wzorową panią domu (mam jeszcze troszkę czasu na naukę tego ;-P) Ale tak bardzo spodobał mi się ten przepis, że popędziłam do sklepu, kupiłam to czego brakowało a żeby było mało to zaryzykowałam i przepis robiłam z podwójnych proporcji dla rodzinki mojej oraz mojego chłopaka. Przechodząc do sedna... PRZEPIĘKNY zapach wanilii unosił się w całym domu, rogaliki znikały jeszcze gorące, wyszło ich całe mnóstwo a dziś na tacy tylko garstka aż cieszy oczy;-) Połowę porcji ciasta zrobiłam również z jabuszkiem i cynamonem usmażonym jak do szarlotki co chyba bardziej odpowiadało domownikom, pozostałe z marmoladą również pyszne ale zbyt bogato dawałam jej w niektórych rogalikach i wychodziły baaardzo słodziutkie. Ach zapomniałabym niektórzy pytali czy ciasto to kupne francuskie co było dla mnie kolejną małą dumą;-) Mogę zachwalać w nieskończoność, wczorajszy entuzjazm i serce "włożone" przy pieczeniu dały swój efekt w prawie pustej tacy:-D Polecam każdemu pyyychotka, a zdjęć nie zrobiłam ponieważ moje cudaki nie chciały obierać kształtu rogalików;-P Pozdrawiam Małgosia:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Małgosiu za komentarz i cieszę się, że rogaliki się udały i smakowały :)

      Usuń
  6. Witam, pierwszy raz trafiłam na Pani stronę i od razu wypróbowałam ten przepis. Rogaliczki wyszyły super! Kruche i mięciutkie. Ciasto banalne do zrobienia, a i nie potrzebuje wielu składników. Polecam!

    OdpowiedzUsuń