poniedziałek, 17 września 2012

Lody? Muffinki śliwkowe!


Od czasu do czasu widzę na blogach muffinki w waflach, przymierzałam się do nich jakiś czas i wreszcie są:) Wykorzystałam do nich zwykłe ciasto jogurtowe.

Składniki:
2,5 szklanki mąki
10 dkg rozpuszczonego masła

1 szklanka jogurtu naturalnego lub owocowego
3 jajka
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 niepełna szklanka  cukru
kilkanaście śliwek

wafelki do lodów
tabliczka gorzkiej czekolady
2 łyżki śmietany
posypka cukrowa



Wykonanie:
Wszystkie składniki na muffinki włożyłam do miski, wymieszałam łyżką tylko do połączenia składników, dodałam śliwki pokrojone w kosteczki. Ciasto nałożyłam do wafelków, piekłam 30 minut w temperaturze 180 stopni. Po wystudzeniu pokryłam je ganache, czyli po prostu czekoladą roztopioną w mikrofalówce i wymieszaną z dwoma łyżkami śmietany 18%. Ozdobiłam posypką i oszukane lody gotowe. Myślę, że to świetna propozycja na kinderbal.



Wafelki kupiłam w Kauflandzie, opakowanie zawierające 30 sztuk kosztowało 3,60zł. Z podanej ilości składników wyszło mi 20 sztuk muffinek.

Przepis dodaję do akcji: Wszystko ze śliwkami

6 komentarzy:

  1. intrygujące:) pierwszy raz widzę coś takiego:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Intrygujące i proste do zrobienia, przygotowanie ich nie trwało więcej niż 10 minut i do zmywania też ledwie 2 miski miałam. Nic tylko robić:)

      Usuń
  2. Super pomysł. Idealne dla moich dzieci które uwielbiają lody w kubeczkach ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy wcześniej nie wpadłam na taki fantastyczny pomysł, jak te twoje lodo-muffinki:)
    Wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń
  4. Smakowało nam :) J.

    OdpowiedzUsuń