niedziela, 22 kwietnia 2012

Knedle z bułki.

Tak się złożyło, że miałam kilka produktów, które musiałam jakoś zagospodarować, żeby nie wyrzucić. Trzy suche bułki, dwie frankfurterki, kawałek zwiędłej papryki. Nigdy jeszcze nie robiłam żadnych knedli, tym bardziej z bułki, więc pomyślałam, że najwyższy czas to zmienić.


Składniki:
Ciasto
3 małe suche bułki
1 jajko
3 łyżki mąki
ok. 3/4 szklanki bulionu

Farsz
kilka pieczarek
2 frankfurterki
pół cebuli
kawałek czerwonej papryki
pietruszka zielona
1 marchewka
sól, pieprz


Wykonanie:
Ciasto. Bułkę pokroiłam w kostkę, zalałam gorącym bulionem i odstawiłam na pół godziny. Następnie dodałam jajko i trzy płaskie łyżki mąki. Wyrobiłam ciasto rękę, a że było dosyć luźne odstawiłam je na kilkanaście minut do lodówki.

Farsz. Marchewkę starłam na tarce, a resztę składników drobno posiekałam. Wszystko razem wrzuciłam na patelnie i poddusiłam bez dodatku tłuszczu.

Porcje ciasta rozpłaszczałam na zwilżonych dłoniach, na to kładłam łyżkę farszu i zawijałam zgrabną kluseczkę. Gotowałam w bulionie na bardzo małym ogniu kilka minut. Podałam z sosem koperkowym.
Wyszło mi 6 dosyć sporych knedli, co jak na trzy małe bułki i kilka resztek jest super wynikiem:) Knedle smakowały nam bardzo, ale dobrze podawać je z jakimkolwiek sosem, z koperkowym komponowały się doskonale.

Wpis dodaję do akcji: Pieczarkowy tydzień 2012

2 komentarze:

  1. Świetny patent na wykorzystanie czerstwych bułek! Pieczarki na pewno pasują tu jak ulał! Dziękuję za dodanie przepisu do akcji Pieczarkowy Tydzień 2012.

    OdpowiedzUsuń
  2. A to pomysł ... wart sprawdzenia :)pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń