czwartek, 12 kwietnia 2012

Ciasto przekładane kwaśną śmietaną i krówkami oblane.

To chyba najlepsze ciasto jakie w życiu upiekłam. Zważywszy, że piekę od wielu, wielu lat często i namiętnie, setki ciast mam na koncie to coś w tym musi być, że tak bardzo nam zasmakowało:)
Inspiracja.




Składniki:
8 jajek
2 szklanki mąki
2 szklanki cukru
2 łyżeczki proszku do pieczenia
Duża śmietana 18% (400 gram)
Kilkanaście krówek
0,5 kostki masła
Migdały płatki



Wykonanie:
Jajka z cukrem zmiksowałam na puszystą masę, nadal miksując dodałam przesianą mąkę i proszek do pieczenia. Piekłam w 180 stopniach ponad godzinę, dopiero po tym czasie patyczek włożony do ciasta był suchy. Gorące ciasto przekroiłam w połowie i na spodzie rozsmarowałam  duży kubek śmietany, przykryłam drugą częścią ciasta i odstawiłam do ostygnięcia. Krówki wrzuciłam do garnka i rozpuściłam na małym ogniu, ciągle mieszając. Masę krówkową zmiksowałam z masłem na gładką masę i wylałam na ciasto. Obsypałam płatkami migdałów.
Ciasto koniecznie musi postać przed krojeniem przynajmniej kilkanaście godzin. Po tym czasie cudownie łączy się w jedną całość i jest absolutnie smaczne.


10 komentarzy:

  1. Skoro tak zachęcasz to chyba spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To musi być bardzo dobre. Ja piekę podobne ciasto ,tylko po wylaniu śmietany na gorące ciasto układam na niej całe truskawki jedna obok drugiej , na warstwę truskawek wylewam jeszcze jedną śmietanę ,przykrywam drugą połową ciasta i obciążam deseczką. Na wierzch można dać pokojone truskawki polane zastygającą galaretką.To taka wersja na sezon truskawkowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki za wersję na lato, pewnie będę często robić.

      Usuń
  3. Czy ta śmietana ma być taka z plastikowego pudeleczka - gęsta i ukwaszona? Nigdy nie jadłam ciasta przekładanego śmietaną, ale wyobrażam sobie, że może być smaczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej! Ja też w życiu takiego ciasta nie jadłam, ani o takim nawet nie słyszałam. A śmietana taka właśnie taka ma być, gęsta i kwaśna. Ja miałam taką z Biedronki 18%.

      Usuń
  4. Siostra, to faktycznie Twoje najlepsze ciasto! :) Nie bez powodu pochłonęłam pół blachy...

    OdpowiedzUsuń
  5. witam :) bede robila dzisiaj to ciasto i zastanawia mnie jakiego rozmiaru blaszki uzyc do pieczenia.

    OdpowiedzUsuń