wtorek, 16 października 2012

Szarlotka sypana. Czekoladowa i pełnoziarnista.

Dzisiaj znowu przedstawię Wam przepis wszystkim znany, ale w mojej wersji. Lubię zmieniać i kombinować, udało mi się ze zwykłej, banalnej szarlotki zrobić zdrowe i naprawdę przepyszne ciasto.


 Składniki:
1,5 szklanki mąki pszennej pełnoziarnistej
1,5 szklanki kaszy manny
3/4  szklanki cukru trzcinowego
5 łyżek kakao
3 łyżki miodu
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 łyżki płatków owsianych
15 dkg masła
ok. 7 jabłek


Wykonanie:
Najpierw  bardzo dokładnie zmieszałam w misce mąkę, kaszę, cukier, kakao i proszek do pieczenia i podzieliłam na trzy równe części.
Jabłka wraz ze skórką starłam na tarce o dużych oczkach i podzieliłam na dwie części.
Foremkę o wymiarach 23 x 23  wyłożyłam papierem do pieczenia i kolejno układałam w niej suchą masę, jabłka, znów suchą mieszankę, jabłka i na górę suche składniki.
Masło rozpuściłam i polałam wierzchnią warstwę ciasta, a żeby ładnie wsiąkło zrobiłam dziurki do samego dna patyczkiem do szaszłyków.
Aby uzyskać na cieście chrupiącą skorupkę posypałam wierzch płatkami owsianymi i polałam miodem.
Ciasto piekłam 40 minut w temperaturze 180 stopni. Powinno się je kroić jak dobrze ostygnie, ale dzieci nie mogły się już doczekać i kroiłam jeszcze ciepłe:)
Szarlotka bardzo dobrze smakuje zarówno na ciepło, jak i na zimno, a połączenie czekolady i jabłek dostarcza nam niesamowitych wrażeń smakowych:)



6 komentarzy:

  1. Podoba mi się Twoja wersja szarlotki!

    OdpowiedzUsuń
  2. Dużo słyszałam o tych ''sypanych'' szarlotkach:)
    Musze się kiedyś na nią skusić. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychota:))) Tylko mój jabłecznik musiał 2 razy dłużej siedzieć w piekarniku żeby się upiec (sprawdzałam patyczkiem).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No widzisz jak różne są piekarniki. A wydawało mi się, że mój długo piecze :)

      Usuń
  4. Do you like to play video games on the pc?

    Also visit my web page; legal stimulants

    OdpowiedzUsuń
  5. Thanks in favor of sharing such a good thought, post is nice, thats why
    i have read it fully

    Have a look at my web-site - diy home improvement projects ()

    OdpowiedzUsuń