wtorek, 30 października 2012

Pierniczki mumie na Halloween.

Wiem, że pierniczki z innymi świętami się kojarzą, ale w sumie decyduje ozdabianie. Część ciasteczek "ubrałam" w bandaże, a część zrobiłam takich typowych "ludzików".


Składniki:
Ciasto.
30 dkg mąki pszennej
15 dkg rozpuszczonej margaryny
5 łyżek cukru trzcinowego
2 łyżki miodu
1 jajko
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka przyprawy do pierników
skórka starta z 1 pomarańczy lub skórka kandyzowana

 Lukier.
0,5 szklanki cukru pudru
odrobina wody



Wykonanie:
Mąkę wsypałam do miski, dodałam resztę składników i zagniotłam ciasto. Wałkowałam je na grubość ok. 0,5 cm, lekko podsypując mąką, foremką wykrawałam ciasteczka i układałam je na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam je 15 minut w temperaturze 200 stopni. Z podanej ilości składników wyszły 54 sztuki.

Wystudzone ciasteczka ozdabiałam  lukrem przygotowanym z cukru pudru rozmieszanego z odrobiną wody. Musi być bardzo gęsty, żeby od razu zastygał na ciastku. Bandaże mumii robiłam patyczkiem do szaszłyków, który po prostu zanurzałam w lukrze, a potem trzymałam nad ciastkiem i pozwalałam, aby lukier swobodnie spływał na ciastko.

Pierniczki można układać na blasze dosyć ciasno, ponieważ rosną tylko w górę.są bardzo kruche, także na drugi dzień. My zjedliśmy je w dwa dni, ale myślę, że w puszce i kilka tygodni przetrzymają. 


Przepis dodaję do akcji: HALLOWEEN 2012

1 komentarz:

  1. Don Rosa makes use of this trope from time to
    time as a justification for breaking realism in his otherwise painfully serious comics.



    Also visit my web-site :: prescription drugs for generalized anxiety disorder

    OdpowiedzUsuń