piątek, 26 października 2012

Faszerowane kotleciki ziemniaczane.

Mój pomysł na nudne ziemniaki. Taki fajny wegetariański obiad.


Składniki:
Ciasto.
ok. 1 kg ugotowanych ziemniaków
1 jajko
ok. 1 szklanki mąki
sól
Farsz.
2 cebule
2 ogórki kiszone
przyprawy



Wykonanie:
Ciasto. Gorące ziemniaki ugniotłam dokładnie tłuczkiem, gdy ostygły zagniotłam ciasto z jajkiem, mąką i odrobiną soli.
Farsz. Cebulkę pokroiłam w kostkę i podsmażyłam na łyżce oleju, połączyłam z drobno pokrojonym ogórkiem. Doprawiłam lubczykiem i pietruszką.

Kulkę ciasta rozpłaszczałam w ręku, na środek nakładałam łyżkę farszu, całość sklejałam formując kotlecik, który obtaczałam w jajku, bułce tartej i smażyłam kilka minut z każdej strony.

Te kotleciki robiłam dla męża, który nie je mięsa, ale bardzo smakowały moim niespełna czteroletnim córkom. Jedna nawet stwierdziła: "Pyszne ci to wyszło" :)


Przepis dodaję do akcji: Nakarm się studencie!

3 komentarze:

  1. Czy mąka była pszenna czy ziemniaczana?

    OdpowiedzUsuń
  2. We are working to determine what roles every of
    them performed throughout the touchdown.”

    Also visit my site - legal amphetamines (www.legaldrugsforsale.com)

    OdpowiedzUsuń