czwartek, 18 października 2012

Domowe sushi.

Dzisiaj zapraszam na domowe sushi. Nie wiem ile to ma wspólnego z prawdziwym, oryginalnym sushi, ponieważ takiego nie jadłam, ale nie ma to dla mnie większego znaczenia. Ważne, że smakuje, fajnie wygląda, no i jest przyjemne w przygotowaniu :)


Składniki:
250g ryżu
30g octu ryżowego
3/4 łyżki cukru
1/2 łyżeczki soli

nori
ogórek zielony
łosoś wędzony na zimno
surimi
wasabi
sos sojowy do zamaczania kawałków gotowego sushi

Wykonanie:
Ryż gotować 20 min. na wolnym ogniu bez mieszania. Po wyłączeniu zostawić na 10 min pod przykryciem. Potem polać octem wymieszanym z cukrem i solą, delikatnie wymieszać.
Nakładać OSTUDZONY ryż na matową stronę nori na 2/3 powierzchni, zrobić wgłębienie (paseczek) i nałożyć odrobinę wasabi. Na to pasek ogórka i łososia. Suchy brzeg nori nasmarować odrobinę wodą. Zwinąć. Pokroić na 2cm kawałki. Jeść pałeczkami, zamaczając sushi w sosie sojowym.

Te danie przygotowała moja siostra, ja mam zamiar zrobić coś w rodzaju sushi dla dzieci. To znaczy w płaty nori zawinąć coś co lubią dzieci, a do zamaczania zrobić jakiś dip, bo przecież nie sos sojowy. Dam znać jak coś wymyślę:)









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz