niedziela, 14 października 2012

Gałka oczna na Halloween.

Zrobiłam oko! Halloween się zbliża, więc jak co roku przygotowuję kilka "obrzydliwych" słodkości:) Przepis jest prosty,  dzieci same będą w stanie przygotować sobie takie oko. Ja zrobiłam jedno duże, kilogramowe oko, ale można użyć mniejszych miseczek i podać na stół więcej gałek ocznych.



Składniki:
1 kg dobrego twarogu (u mnie Imperial)
10 łyżek cukru pudu
sok i skórka z 1 dużej pomarańczy
5 łyżeczek żelatyny
niebieska galaretka
1 kostka czekolady
czerwony barwnik



Wykonanie:
Do miski włożyłam ser, cukier, sok  i skórkę z pomarańczy, dodałam żelatynę rozpuszczoną w 3 łyżkach wrzątki i krótko zmiksowałam. Całość umieściłam w misce z okrągłym dnem, wyłożoną folią spożywczą i schłodziłam w lodówce.
Galaretkę rozpuściłam w 1 szklance wrzątku i wylałam ją do płaskiego naczynia. Gdy stężała szklanką wycięłam tęczówkę i umieściłam ją na serowym oku. Źrenicę zrobiłam z rozpuszczonej czekolady. Żyłki malowałam cieniutkim pędzelkiem zanurzonym w żelowym barwniku spożywczym.

Taki deser nie tylko dobrze smakuje, ale też wygląda, co wrażliwsi mają opory przed skosztowaniem:)



Wpis dodaję do akcji: Halloween 2012

4 komentarze: