wtorek, 23 października 2012

Pyszna szarlotka bez mąki, cukru i tłuszczu.

 Jaka ja jestem dumna z tej szarlotki! To mój najlepszy jak dotąd wypiek z serii dietetycznych. Jest pyszna, słodka i wilgotna. Smakuje jak szarlotka, a nie jakiś marny jej erzac. Polecam jeśli dbacie o zdrowie i unikacie cukru, mąki czy tłuszczu. Jeśli nie użyjecie słodzika, tylko cukru trzcinowego, miodu czy stewii, śmiało możecie takie ciasto podać dzieciom.


Składniki:
10 łyżek otrąb pszennych
3 łyżki otrąb owsianych
10 łyżek wody (ew. mleka)
0,5 kostki chudego twarogu (12,5 dkg)
1 łyżka słodzika (lub miodu, cukru, stewii)
4 jabłka
3 łyżki słonecznika


Wykonanie:
Otręby zalałam wodą i odstawiłam na pół godziny. Gdy napęczniały dodałam do nich twaróg i słodzik, całość wymieszałam widelcem i przełożyłam do foremki 20 x 20xm wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam 10 minut w temperaturze 200 stopni.
W tym czasie starłam jabłka na tarce o dużych oczkach i lekko przesmażyłam do odparowania wody. Miałam bardzo słodkie jabłka, więc ich już nie słodziłam.
Na podpieczony spód wyłożyłam jabłka, dla lepszego efektu wizualnego  i zdrowotnego na jabłka wysypałam słonecznik. Piekłam jeszcze kilkanaście minut.
Szarlotka jest cudowna, spróbujcie, jeśli lubicie takie zdrowe wypieki. Na pewno nie pójdą Wam w biodra:)
Nie wyliczam na co dzień skrupulatnie kalorii, ale tutaj się o to pokusiłam. Całe ciasto ma ok. 600 kcal, więc jeśli pokroicie je na 9 kawałków, jeden ma tylko ok. 70 kcal czyli tyle co nic, a ile w nim zdrowych składników i przyjemności z pysznego jedzenia:)




23 komentarze:

  1. Tytuł posta bardzo mnie zaintrygował. Okazuje się, że jednak można pysznie, a przy tym bardzo dietetycznie....

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy przepis, jakoś na razie bałam się zaryzykować z dietetycznym ciastem, a może niesłusznie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesz, nie ma się co bać. Zakalec nie wyjdzie:) Uważam, że łatwiej robić tego typu ciasto niż tradycyjną szarlotkę, a już na pewno szybciej.

      Usuń
  3. ciekawe :)
    ja niedługo będę robiła dietetyczne ciasto mocno czekoladowe ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. O... to ciasto dla mnie,tez jestem na diecie więc na pewno w najbliższym czasie wypróbuję ten przepis:)zastanawiam się czy dodać jabłka prażone z Lidla bo są rewelacyjne do szarlotek:)myślę że mogę.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie,że możesz. Nawet jak mają trochę cukru, nie:)

      Usuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bez wątpliwości - do wypróbowania z tofu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. właśnie siedzi w piekarniku, zobaczymy co z tego wyjdzie.. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawy przepis. Zupełnie inny od tradycyjnego, a jednak brzmi równie pysznie. I do tego jak dietetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. cały efekt dietetyczny psuje słonecznik - ma bardzo dużą zawartość tłuszczu niestety

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I co z tego? Przecież nie polałam ciasta smalcem wieprzowym, tylko posypałam zdrowym ziarnem. Nie przesadzajmy...

      Usuń
    2. Słonecznik zawiera tłuszcze bardzo dobre przyswajane przez organizm, których potrzebuje do codziennego funkcjonowania, tak jak białek i węglowodanów. Jest tutaj świetnym dodatkiem! Moja wlasnie siedzi w piekarniku, ja dodałam jeszcze troche cynamonu. Pozdrawiam :)

      Usuń
  10. Świetny przepis, mam pytanie czy można zrezygnować z twarogu? (dieta bezmleczna)i co zamiast?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Twaróg być musi, trzyma całość. Co zamiast? Może jakieś tofu, niestety nie jadam i nie znam się na tym. A może spróbujesz szarlotki jaglanej? Wegańska jest :)

      http://smacznie-zdrowo-tanio.blogspot.com/2013/01/dietetyczna-i-wyjatkowo-zdrowa.html

      Usuń
  11. Niestety wszystko zrobiłam zgodnie z przepisem i...nie wyszło :( Nie mam pojęcia dlaczego spód zupełnie się nie ściął i zamiast ciasta wyszła maź..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że Ci ciasto nie wyszło. Skoro się nie upiekło, możliwe jest, że otręby nie wchłonęły płynu. Pewnie każde otręby są inne.

      Usuń
  12. Właśnie szukałam jakiegoś zdrowego ciasta,jak zrobię dam znać jak wyszło.

    OdpowiedzUsuń