środa, 22 sierpnia 2012

Super dietetyczne ciasto!


Od trzech dni jestem na małej diecie i już mam kryzys:) Jestem słodyczoholikiem, wytrzymałam dwa dni bez słodkości, co biorąc pod uwagę wcześniejsze próby zrezygnowania ze słodyczy, jest nie lada wyczynem:) Dzisiaj MUSZĘ zjeść coś słodkiego. Pierwsza moja myśl to oczywiście czekolada, ale mam jeszcze resztki rozsądku i silnej woli żeby nie wmawiać sobie, że kosteczka mi wystarczy, więc lepiej  nie zjem jej ani okruszynki. Zamiast tego upiekłam sobie absolutnie dietetycznie ciasto.
 Zabierając się za pieczenie, nie miałam przemyślanej strategii, w miarę obracania się mieszadeł miksera dorzucałam do misy co tam w szafkach miałam, a w miarę zdrowe było:) I tak powstało to pyszne ciacho.


Składniki:
2 jajka
3 łyżki słodzika do pieczenia lub stewiiPropozycja Ekożerców 
1 łyżka tłuszczu kokosowego (można zastąpić olejem)
3 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżki otrąb pszennych
4 łyżki otrąb owsianych
ok. 6 łyżek mąki pszennej pełnoziarnistej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki pestek dyni
3 łyżki migdałów krojonych w słupki



Wykonanie:
Jajka zmiksowałam ze słodzikiem  do białości. Nadal miksując dodawałam po kolei olej kokosowy, jogurt, otręby, mąkę i proszek do pieczenia. Na końcu łyżką wmieszałam pestki dyni i migdały. Wyłożyłam masę do małej ( 20 x 20cm) foremki wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam ok. 30 minut w temperaturze 180 stopni.
Ciasto jest pyszne, wystarczająco słodkie, dzięki pestkom dyni i migdałom ma lekko orzechowy aromat. Jest dosyć suche i lekko się kruszy, no, ale zawiera tylko łyżkę tłuszczu, więc coś za coś. Na pewno jeszcze nie raz je upiekę, ale np. z dodatkiem kakao lub owoców.
Bardzo się cieszę, że się na tę czekoladę jednak nie skusiłam:)




10 komentarzy:

  1. takie dietetyczne łakocie pozwalają na wytrzymanie w diecie, fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wychodzi faktycznie bardzo suche ale i smaczne . Polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. To ciasto jest obrzydliwe jak można coś takiego publikować!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  4. SmaKokosa i Anonimowy opanujcie sie to ciasto jest obrzydliwe!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No cóż, może warto nauczyć się piec?

      Usuń
    2. ale jezeli komus to nie smakuje to znaczy, ze nie umie piec? bo pogubilam sie?

      Usuń
    3. A uważasz, że komentarz anonima był merytoryczny? Bo mnie wydaje się chamski....

      Usuń