czwartek, 23 sierpnia 2012

Pełnoziarniste, zdrowe ciasto dla dzieci.


Bardzo się staram, aby moje dzieci zdrowo się odżywiały. Rzadko kupuję słodycze sklepowe, wolę sama im coś upiec. Jeśli dbacie aby to co jecie było jak najzdrowsze, polecam Wam to ciasto:)



Składniki:
4 jajka
8 łyżek trzcinowego cukru
0,5 szklanki oleju rzepakowegoPropozycja Ekożerców
3 łyżki jogurtu naturalnego
8 łyżek płatków owsianych
ok. 2 szklanek mąki pszennej pełnoziarnistej
1 średnia marchew
4 łyżki migdałów krojonych w słupki
5 łyżek pestek dyni
2 łyżeczki proszku do pieczenia
owoce (u mnie 3 garście mrożonej aronii)

Wykonanie:
Jajka zmiksowałam z cukrem i olejem. Nadal miksując dorzucałam kolejno jogurt, płatki owsiane, mąkę i proszek do pieczenia. Na koniec wmieszałam łyżką startą marchew, pestki dyni, migdały i aronię. Masę wylałam do formy wyłożonej papierem do pieczenia, piekłam godzinę w temperaturze 180 stopni. Jeśli wytrzymacie wyjmijcie je z formy i krójcie dopiero gdy całkowicie ostygnie, inaczej się kruszy.
Naprawdę dobre ciasto mi wyszło, ładne, nie za słodkie, pełne dobrych składników. Wymyśliłam, że następnym razem gdy będę je piekła, zamiast marchewki dodam buraka i wyjdzie mi różowe ciasto w sam raz dla 3,5 letnich dziewczynek:)



8 komentarzy:

  1. Lepiej przyzwyczajać dzieci do właśnie takich słodkości. Twoje ciasto wygląda pysznie. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie, jak ja byłam mała i nieuświadomiona rodzice dawali mi czekoladki, batoniki, chipsy i słodkie lody i tak stałam się czekolado-słodyczo-holikiem. Na szczęście teraz sama się uświadomiłam jaką krzywdę sobie wyrządzałam ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, tak wiele zależy od rodziców, mnie też tuczono słodyczami i teraz ciężko mi bez nich żyć. Jednak można zrozumieć, że nasi rodzice nie byli zbyt uświadomieni w tej kwestii i nie wiedzieli, że robili źle. Teraz są inne czasy, nasze pokolenie powinno już wiedzieć jak się odżywiać, a widziałam ludzi młodszych nawet ode mnie, podających niemowlętom smoczek zanurzony w cukrze!!

      Na koniec ciekawostka, dowiedziałam się ostatnio od wiekowej osoby, że należy małym dzieciom podawać lizaki i one muszą je gryźć żeby w przyszłości mieć mocne zęby!!!!! :)

      Usuń
  3. Świetny pomysł, żeby dodać pestki dyni! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Faktycznie zdrowe to ciacho :) Nawet olej jest najzdrowszy z dostępnych - rzepakowy ma najlepszy skład tłuszczowy i ponoć poleca się go dawać dzieciom już od 6 miesiąca życia (nie w cieście, ma się rozumieć ;))

    OdpowiedzUsuń
  5. Hmm is anyonе elѕe havіng pгoblems
    with the pictures on this blog loаding? I'm trying to determine if its a problem on my end or if it's the blоg.
    Any гesponses would be gгeatly apрreciated.


    Feel free to visіt my web-ѕіtе: zlew

    OdpowiedzUsuń