wtorek, 28 sierpnia 2012

Dietetyczna papryka faszerowana


Nawet gdy nie jesteście na diecie polecam Wam tę zdrową przekąskę. Tak przygotowana papryka nie ma wielu kalorii, a dobrych składników dużo. Zależy oczywiście czym nadziejecie paprykę. Podstawą jest chudy twaróg.



Składniki:
papryka
twaróg chudy
jogurt naturalny
żelatyna lub agar
groszek
cebula
sól



Wykonanie:
Z papryki odciąć "kapelusz", czyścić ją z nasion i grubszych błonek. Ser wymieszać z jogurtem, groszkiem, drobno pokrojoną cebulą, solą i namoczoną żelatyną. Paprykę nadziać masą serową, mocno ją upychając, przykryć częścią papryki z ogonkiem i wstawić do lodówki do stężenia. Ciężko podać ilość składników, ponieważ to zależy od wielkości papryki. Ja miałam ją sporą i np. sera użyłam ok. 15 dkg. Dobrze jest wybrać mocno pofałdowaną paprykę, moja była okrągła i nie wygląda po pokrojeniu w plasterki tak ładnie jak bym chciała:)
To jest najprostsza wersja tego dania, a raczej przekąski. Czasami do masy serowej dodaję oliwki lub szynkę pokrojoną w kosteczkę, można tu dużo pokombinować.



Wybaczcie zdjęcia z wygryzioną czapeczką papryki, niestety gdy tylko się na chwilkę odwróciłam, mąż dobrał się do papryki:) :)


Przepis dodaję do akcji: Warzywa psiankowate 2012

1 komentarz:

  1. To jest świetna przekąska, robiłam kiedyś krążki z papryki z pastą z twarogu i sardynek, mniam.

    OdpowiedzUsuń