poniedziałek, 26 listopada 2012

Babka piaskowa.

 Rzadko piekę zwykłe babki, ale piaskowa od dawna za mną "chodziła". Upiekłam najprostszą babkę, dwukolorową. Była dobra, jednak trochę sucha, ale chyba takie właśnie mają być babki piaskowe? W każdym razie z filiżanką kawy smakowała zaskakująco dobrze.



Składniki:
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka mąki ziemniaczanej
1 szklanka cukru
4 jajka
25 dkg margaryny
2 łyżeczki proszku do pieczenia
ekstrakt waniliowy
2 łyżki kakao
 posypka do ciast
polewa żelatynowa


Wykonanie:
Rozpuściłam masło i odstawiłam do przestygnięcia, obie mąki przesiałam z proszkiem do pieczenia. Jajka zmiksowałam z cukrem i ekstraktem waniliowym, nadal miksując dosypywałam stopniowo mąkę i na końcu wlałam do ciasta margarynę. Ciasto podzieliłam na 2 części, do jednej dodałam kakao. Formę keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia, wlałam do niej ciasto jasne, a potem ciemne. Piekłam godzinę w temperaturze 200 stopni.
Następnym razem piekąc tę babkę część kakaową zrobię mniejszą, babka będzie wizualnie ładniejsza:)





10 komentarzy:

  1. Zapomniałaś słońce o 4 lub 5 jajach :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Babka super,bardzo nam wszystkim smakowala...

    OdpowiedzUsuń
  3. Zrobilam bez polewy i posypki i tez bylo ok...

    OdpowiedzUsuń
  4. O polewie zelatynowej pierwsze slysze,musze wyprobowac...skad taki ciekawy przepis na polewe?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepis na tę polewę pochodzi z forum cincin, kliknięcie przekierowuje do przepisu. To najlepsza polewa świata, nie kruszy się przy krojeniu i pięknie błyszczy.

      Usuń
  5. zdrowo z margaryną i mąka pszenną, to wyjątkowo niezdrowo, powinnaś się zastanowić nad zmianą nazwy boga

    OdpowiedzUsuń
  6. nic tu zdrowego nie widzę ...

    OdpowiedzUsuń