środa, 14 listopada 2012

Najlepsze kruche ciasto z owocami.

Naprawdę najlepsze:) To jest moje ulubione kruche ciasto z owocami, absolutnie nie jestem w stanie skończyć na jednym kawałku.


Składniki:
Ciasto
3 szklanki mąki
3/4 szklanki cukru
220g margaryny lub masła
cukier waniliowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 żółtka
3 łyżki kwaśnej śmietany

Owoce
śliwki lub jakiekolwiek inne
cynamon

ewentualnie
4 białka
1/4 szklanki cukru

Wykonanie:
Śliwki umyć, przekroić na pół, usunąć pestki.
Składniki na ciasto zagnieść. 1/3 część schłodzić w zamrażalniku przez 30-60 minut.

2/3 ciasta wyłożyć na spód blachy, ułożyć na nim śliwki, następnie zetrzeć schłodzoną pozostałą część ciasta.
Pieć ok. 1 godziny w 180 stopniach.

Można też na owoce wyłożyć białka ubite ze szczyptą soli i cukrem i dopiero na pianę zetrzeć ciasto.

Ja uwielbiam to ciasto w formie szarlotki. Należy wtedy ok. 1,5kg jabłek zetrzeć na tarce o dużych oczkach, podsmażyć je do odparowania płynu i wystudzone wyłożyć na ciasto.

Przepis jest prosty w wykonaniu a ciasto naprawdę pyszne, zwłaszcza na drugi dzień gdy zrobi się wilgotne. I co najważniejsze zawsze się udaje:)

Forma 37 x 25 cm.





6 komentarzy:

  1. Z przyjemnością informuję, że nominowałam Twój blog do zabawy Liebster Blog http://smakowitedania.blogspot.com/2012/11/liebster-blog.html
    Będzie mi miło, jeśli przyłączysz się do zabawy. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem tak: jestem po obiedzie, przydałby mi się taki deser:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pyszne! Mój ulubiony przepis na kruche ciasto! ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo smaczne ,robilam z truskawkami ,dzisiaj zrobie z brzoskwiniami:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Z brzoskwiniami byl pyszny ,dzisiaj zrobie z rabarbarem.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. za wysokie to ono nie wyrosło mimo,że zrobiłam na nieco mniejszej blaszce:(

    OdpowiedzUsuń