wtorek, 27 listopada 2012

Indyk w sosie pomidorowo - warzywnym.

Dzisiaj pokażę Wam kolejne ulubione danie moich dzieci. Indyk w warzywach to lekkie, można powiedzieć dietetyczne i lekkostrawne danie. Najczęściej podaję je z kaszą jaglaną, a dzisiaj wersja z ryżem.


Składniki:
Mięso z udźca indyka (ok.40 dkg)
2 marchewki
1 pietruszka
kawałek selera
1 cebula
2 ząbki czosnku
1 puszka krojonych pomidorów
3 łyżki jogurtu naturalnego
1 łyżeczka cukru
ew. 2 łyżki koncentratu pomidorowego
sól, pieprz, pietruszka, lubczyk,kozieradka
ok. 0,5 litra bulionu



Wykonanie:
Mięso oczyściłam, pokroiłam w niewielkie kawałki i obsmażyłam krótko na 2 łyżkach oleju. Dołożyłam cebulkę i czosnek pokrojone w drobną kostkę oraz seler, marchew i pietruszkę starte na tarce o dużych oczkach. Dodałam sól, pieprz i zioła. Dusiłam całość kilkanaście minut pod przykryciem. Dolałam bulion, ale może też być woda i gotowałam gulasz jeszcze kilkanaście minut. Dodałam puszkę pomidorów, ale smak dania nie był wyraźny, więc dołożyłam trochę koncentratu pomidorowego o łyżeczkę cukru. Na koniec jeszcze chwilę pogotowałam gulasz bez przykrycia, chciałam żeby trochę odparował i się zagęścił.
Czasami zamiast indyka używam kurczaka i też jest pysznie:)



Tutaj widać jak córkom smakowało:



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz