czwartek, 1 listopada 2012

Korzenne ciasto na mące żytniej.

Bardzo dobre ciasto, które mimo tego, że pieczone na mące żytniej jest puszyste i delikatne. Pięknie pachnie przyprawami zwłaszcza podczas pieczenia. Cały dom wypełnia się pięknym, ciepłym aromatem, kojarzącym się ze świętami Bożego Narodzenia. Źródło.



Składniki:
20 dkg mąki żytniej
15 dkg cukru trzcinowego
2 jajka
20 dkg margaryny
18 dkg daktyli
1 cytryna
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka cynamonu
0,5 łyżeczki gałki muszkatołowej


Wykonanie:
Najpierw zajęłam się daktylami. Posiekałam  je drobno, wsypałam do garnka, zalałam 200 ml wody i sokiem z jednej cytryny. Gotowałam 15 minut pod przykryciem, odstawiłam do wystudzenia.
Zmiksowałam margarynę z cukrem, nadal miksując dodałam kolejno jajka. Mąkę żytnią przesiałam, połączyłam z przyprawami i sodą.
Do masy jajecznej dodałam daktyle i mąkę, wymieszałam łyżką tylko do połączenia składników. Ciasto wylałam do tortownicy o średnicy 20 cm, której dno wyłożyłam papierem do pieczenia. Piekłam godzinę w temperaturze 180 stopni do "suchego patyczka".

Ciasto jest naprawdę pyszne, smakuje trochę jak piernik. Ma tylko jedną wadę, jest zdecydowanie zbyt słodkie, jeśli więc tak jak my nie przepadacie za przesłodzonymi wypiekami, mocno ograniczcie ilość cukru.

Ciasto piekłam na imprezę Halloweenową, więc ozdobiłam je wstrętnym pająkiem z cukru pudru :)

Moje bliźniaczki w Halloweenowym makijażu:)






Przepis dodaję do akcji: Halloween 2012

15 komentarzy:

  1. Ale urocze dzieciaki :) A ciasto? Świetne! Nie dość, że na mojej ulubionej mące żytniej, to jeszcze z przepysznie słodkimi daktylami. Podoba mi się :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pająk wyszedł rewelacyjny, dziewczynki strrrrrrasznie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pająk to zasługa mojego męża. Znalazł szablon w internecie, wydrukował i sumiennie wycinał :)

      Usuń
  3. Bardzo lubię ciasta z korzenną nutą. Podoba mi się Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  4. Haha! Ale straaaaszne dziewczyny! ;) Świetnie wyglądają! :) Torcik świetny, uwielbiam korzenne smaki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. WYBACZ, ale wprowadzanie poprzez dzieci, WŁASNE DZIECI, w polską tradycję coś takiego jak Halloween, coś co niesie nie tylko zabawę ale zdecydowanie nieprzyjazny dla człowieka wymiar duchowy, uważam za OKROPNĄ pomyłkę.
    Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wybaczę. Uprzejmie proszę nie wtrącać się w moje życie i zająć się swoim. Zwłaszcza duchowym...

      Usuń
    2. masz rację, zajmę się własnym życiem, również duchowym, bo przecież to nie moje dzieci dzwonią do moich drzwi żebrząc słodyczy i nie moje już dorosłe dzieci, skacowane po zabawie Helloweenowej, nie idą na cmentarz by oddać hołd zmarłym
      Ewa

      Usuń
    3. Jesteś chora, po prostu chora...

      Usuń
  6. Czy zamiast margaryny mogę użyć masła? Nie używam utwardzonych tłuszczów

    OdpowiedzUsuń