niedziela, 6 stycznia 2013

Sernik z Jojo.

Na przyjęcie sylwestrowe moja siostra upiekła  ten keks, a ja wybuchowy sernik, który znalazłam na kotlet.tv  Sernik jest prosty do zrobienia, ale smak nie powala :) Jak dla nas był po prostu za słodki, no i pianki też nie nadają jakiegoś ciekawego smaku. Taki sernik będzie pewnie fajnym pomysłem na przyjęcie dla dzieci, zwłaszcza jeśli użyjecie jakiegoś ciekawego koloru pianek. Ja użyłam białych z odrobiną różowego, bo nikt u nas nie przełknąłby np. niebieskiego sernika :)



Składniki:
1 kg twarogu w wiaderku
1 szklanka cukru (polecam zdecydowanie zmniejszyć tę ilość)
4 jajka
1 opakowanie przyprawy do sernika
1 łyżka mąki
1 opakowanie pianek (u mnie ok. 90 gram)
kilka łyżek kandyzowanej skórki pomarańczowej


Wykonanie:
Zmiksowałam ser z jajkami, nadal miksując dodałam cukier, przyprawę, skórkę pomarańczową i mąkę. Pianki przekroiłam na mniejsze części , wrzuciłam do masy serowej i delikatnie wymieszałam łyżką. Masę wylałam do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam niewiele ponad godzinę w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Formę wyjęłam z piekarnika dopiero po całkowitym wystudzeniu ciasta, a sernik kroiłam dopiero na drugi dzień.




4 komentarze:

  1. Kiedyś to były jedne z moich ulubionych słodyczy :) Sernik z nimi musi być świetny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie same pianki nawet lubię, w serniku mi nie pasują:)

      Usuń
  2. zima zawsze zajadam się sernikami, twój bardzo apetyczny! chętnie bym spróbowała :)
    pozdrawiam ciepło,
    Szana ! :)

    OdpowiedzUsuń