środa, 16 stycznia 2013

Imprezowa, wegetariańska przekąska.

Dzisiaj pokażę Wam sposób na... no właśnie jak to nazwać? Bułeczki? Paszteciki? W każdym razie świetne przekąski,nadające się na imprezy. Barszczyk oczywiście pasuje do nich wybitnie:)



Składniki:
Ciasto
25 dkg twarogu
25 dkg mąki
25 dkg margaryny
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sól, kurkuma

Farsz
ok. 30 dkg pieczarek
5 cebul
kilka łyżek kukurydzy
czerwona papryka
świeży koperek
ulubione zioła
sól, pieprz



Wykonanie:
Składniki na ciasto wyrobiłam i zagniotłam zagniotłam ręką. Włożyłam do lodówki.
Pieczarki starłam na tarce i usmażyłam z solą i pieprzem. Osobno podsmażyłam drobno pokrojoną cebulę i paprykę i dołożyłam ją do pieczarek. Dorzuciłam kukurydzę, koperek i zioła i wszystko razem przesmażyłam. Odstawiłam do wystudzenia.
Od kuli ciasta odrywałam małe kawałki, rozwałkowywałam na blacie, na środek nakładałam łyżeczkę farszu i całość sklejałam w zgrabną kuleczkę. Każdą bułeczkę smarowałam mlekiem i obsypywałam makiem. Piekłam ok 25 minut w temperaturze 200 stopni.
Śliczne wyszły te bułeczki, małe, zgrabne, żółte dzięki kurkumie, no i bardzo smaczne. Pyszne zaraz po upieczeniu, ale także na drugi dzień na zimno i podgrzane w mikrofalówce.
Z podanej ilości składników wyszło mi ok. 40 małych bułeczek.



Przepis dodaję do akcji: Karnawałowe przekąski.

6 komentarzy:

  1. Kochana Domowa Kuro.... dlaczego znalazłam Twojego bloga tak późno?... Ale teraz przynajmniej mam tyyyyyle przepisów do potestowania ;)
    Pozdrawiam cieplutko - Ania :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa. Jak do tej pory zamieściłam 226 postów, zapraszam do wypróbowania:)

      Usuń
  2. Wszystkie przepisy są rewelacyjne tanie i bardzo smaczne!!
    Bardzo dobrze,że ktoś taki jak Pani prowadzi bloga..
    Jestem stałą bywalczynią na tym blogu i to się nie zmieni:) Życzę Wesołych Świąt i Szczęśliwego Nowego Roku:)
    pozdrawiam Ewa

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję za słowa uznania. Pozdrawiam serdecznie i również życzę Wesołych Świąt:)

      Usuń
  3. Świetny przepis, dzięki za podzielenie się nim :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny przepis. Zrobiłam bułeczki dzisiaj, wyszły cudnie i smacznie. Zamiast maku użyłam czarnuszki.
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń