niedziela, 3 marca 2013

Łabędzi puch.

To ciasto upiekłam na piętnaste urodziny mojego syna. Pyszne było! Przepis można wykorzystać na zrobienie tortu, wystarczy dodać jeszcze warstwę innego kremu, na przykład czekoladowego lub kawowego i dodać trochę alkoholu. Mimo, że do kremu dodaję się bułkę nie jest wyczuwalna w smaku :) Inspiracja


Składniki:
biszkopt (sprawdzony przepis tutaj )
słoik dżemu malinowego

Krem
1 duża bułka
3 szklanki mleka
1 szklanka cukru
1 kostka masła
10 dkg kokosu
ekstrakt waniliowy

Posypka
10 dkg kokosu
0,5 szklanki cukru
1 łyżka masła



Wykonanie:
Krem. Bułkę pokroiłam w kostkę i zalałam dwiema szklankami mleka. Gdy całkiem zmiękła widelcem zgniotłam ją na papkę.
Jedną szklankę mleka zagotowałam z cukrem, dodałam bułkę, ekstrakt waniliowy  i kokos, całość gotowałam kilka minut, aż masa lekko zgęstniała. Odstawiłam do wystudzenia.
Masło utarłam na puch i nadal ucierając dodawałam po jednej łyżce wystudzoną masę.

Posypka
Wszystkie składniki przesmażyłam razem na patelni do lekkiego zbrązowienia.

Biszkopt przekroić na dwie części. Spód biszkoptu posmarować dżemem, na nim rozłożyć połowę masy, przykryć drugim blatem i na nim rozsmarować resztę masy. Całość obficie posypać wystudzoną kokosową posypką.

Jak każde ciasto te również przed pokrojeniem należy schładzać co najmniej kilka godzin w lodówce.




8 komentarzy:

  1. Wygląda obłędnie :) cudo. mniam

    OdpowiedzUsuń
  2. pysznie Ci wyszło, bardzo elegancko wygląda, fajnie, że Tobie również smakowało, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. kiedyś spotkałam się z takim kremem, muszę go w końcu przygotować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rzeczywiście wygląda jak puch;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przyznać, że tym bułczanym kremem mnie zabiłaś. Ciasto wygląda obłędnie, będę musiała koniecznie wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mojej rodzince na pewno by takie ciacho bardzo smakowało :-)

    OdpowiedzUsuń