wtorek, 26 marca 2013

Wegetariański "bigos" z cebuli.

Uwielbiam cebulę. Szukając przepisu na coś innego i nietypowego trafiłam tutaj. Ta potrawa pochodzi z Białorusi i nazywana jest bigosem, jak dla mnie to coś w rodzaju jarzynki. Cebula przygotowana w ten sposób jest pyszna na ciepło i na zimno.



Składniki:
2 duże cebule
1 marchew
1 jabłko
sól
przyprawy (u mnie kozieradka, kurkuma i czosnek)
1 łyżka oleju
1 łyżeczka octu



 Wykonanie:
Cebulę pokroiłam w półplasterki, jabłko w kostkę, a marchew starłam na tarce o największych oczkach. Cebulę i marchew dusiłam pod przykryciem wraz z 1 łyżką oleju i przyprawami. Po kilkunastu  minutach dodałam jabłko i dalej dusiłam do miękkości. Doprawiłam octem, który dotąd służył mi tylko do sprzątania, nie gotowania :) Połowę potrawy wyjadłam na gorąco, ale najbardziej pasowała mi na zimno, na kanapce.
O dziwo smakowała nawet dzieciom, które za cebulą nie przepadają.



8 komentarzy:

  1. Z marchewką cebuli nie robiłam, a myślę ze jest pyszna, na pewno wypróbuję :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa potrawa warta wypróbowania :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Kocham smażoną i duszoną cebulę! Połączenie dość intrygujące i pewnie nie da mi spokoju póki nie spróbuję;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis .Uwielbiamy cebulę ,więc to coś dla nas

    OdpowiedzUsuń
  5. No tym mnie zabiłaś, czemu ja nigdy na to nie wpadłam. Pewnie wypróbuję natychmiast, w każdym razie za niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam, uwielbiam i patrząc na Twój sposób jedzenia, będzie Ci smakowało :)

      Usuń
    2. Trochę mi to zajęło :) ale zrobiłam. I owszem, smakowało mi bardzo, dziekuję!

      Usuń
  6. Jaka inna przyprawa pasowałaby tu? Nie mam kozieradki:(

    OdpowiedzUsuń