środa, 13 marca 2013

Sernik czarno - biały.

Uwielbiam takie serniki. Lubię jak ser łączy się z czekoladowym ciastem, obojętnie kruchym czy ucieranym. Ten sernik jest pyszny, wilgotny i dosyć ciężki, tak jak lubię najbardziej. Źródło.


Składniki:
Ciasto kakaowe
25 dkg margaryny
1 szklanka cukru
0,5 szklanki wody
4 łyżki kakao
4 jajka
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa serowa
1 kg półtłustego twarogu
niepełna szklanka cukru
10 dkg margaryny
5 jajek
3 płaskie łyżki mąki ziemniaczanej
opcjonalnie skórka starta z cytryny i rodzynki



Wykonanie:
Ciasto kakaowe. Zagotowałam wodę z kakao, cukrem i margaryną. Wystudziłam. Zmiksowałam z jajkami, mąką i proszkiem do pieczenia.

Masa serowa.
Zmiksowałam ser z żółtkami, cukrem, margaryną i mąką ziemniaczaną. Osobno ubiłam pianę, którą delikatnie wmieszałam do masy serowej. Dodałam skórkę cytrynową, o rodzynkach zapomniałam, zorientowałam się gdy ciasto było już w piekarniku:)

Formę wyłożyłam papierem do pieczenia. Wylałam połowę ciasta kakaowego, na to masę serową i na koniec resztę ciasta kakaowego. Piekłam ponad godzinę w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni. Kroiłam dopiero następnego dnia.



4 komentarze:

  1. Dla mnie wazne jest wlasnie zeby sernik byl wilgotny,a Twoj wyglada perfekcyjnie :)

    P.S Zapraszam do mnie na bloga na konkurs :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Klasyczny, ciężki sernik... Uwielbiam! :) Nie wspominając już o czekoladzie... mniam!

    OdpowiedzUsuń